موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست هواشناسی

a/155703 :کد

آسمان تهران صاف تا کمی ابری

آغاز باد و باران در مناطق مختلف کشور

  ﺳﻪشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۶:۳۶
تعداد بازدید : ۹۸   
 تحلیل ایران -آغاز باد و باران در مناطق مختلف کشور

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، از امروز بارش باران و وزش باد در مناطق مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تحلیل ایران، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان و شمال و ارتفاعات تهران و البرز بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

چهارشنبه (۲ اسفند) در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و پنجشنبه (۳ اسفند) در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

 

همچنین از اواخر وقت جمعه (۴ اسفند) بارش در نوار شمالی کشور شروع می‌شود و گستره آن شنبه (۵ اسفند) مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق را در بر می‌گیرد.

 

سرعت وزش باد امروز و فردا در شرق و جنوب شرق و شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد که در برخی از این مناطق موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد همچنین دمای هوا از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور افزایش پیدا می‌کند.

 

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا یکشنبه به تناوب مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز شنبه و یکشنبه مواج است.

 

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی، در اواخر وقت با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۳ اسفند) نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

همچنین طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۶- و ۷- درجه سانتیگراد و اهواز و بندرعباس و با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :