موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی استان ها

a/155704 :کد

در ۱۰ ماه سال جاری

۳۷ هزار نفر مصدوم نزاع در اصفهان به پزشکی قانونی مراجعه کردند

  ﺳﻪشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۶:۴۲
تعداد بازدید : ۵۳   
 تحلیل ایران -۳۷ هزار نفر مصدوم نزاع در اصفهان به پزشکی قانونی مراجعه کردند

اصفهان- مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به مراجعه ۳۷ هزار و ۵۳۲ نفر مصدوم نزاع در ۱۰ ماه امسال، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تحلیل ایران: منصور فیروزبخت در گفت‌وگو اظهار داشت: در ۱۰ ماه سال جاری ۳۷ هزار و ۵۳۲ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۶۶ نفر زن و ۲۴ هزار و ۹۶۶ نفر مرد بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان نزاع ۳۵ هزار و ۵۵۰ نفر بودند، ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر این اساس در ۱۰ ماه امسال میزان مراجعان زنان ۴.۶ درصد و میزان مراجعات مردان ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

 

فیروزبخت تصریح کرد: مراجعه کنندگان نزاع به پزشکی قانونی توجه داشته باشند که ظاهر خون آلود تأثیری در تعیین میزان صدمات و صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و برخی خصوصیات آن است.

 

وی افزود: باید توجه داشت که دیگر چیزی به نام «طول درمان» در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود. آنچه امروز در گواهی‌های پزشکی قانونی وجود دارد تعیین زمان «معاینه مجدد» است که هدف از آن، تعیین سرنوشت جراحات و صدمات و حفظ حقوق مصدومان است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می‌یابد و یا اینکه با عدم التیام و یا التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو می‌شود.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط اداره کل پزشکی قانونی، ارائه معرفی نامه از مراجع قضائی و یا کلانتری الزامی است، ابراز داشت: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک است، این امر برای حفظ حقوق مراجعان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است.

 

فیروربخت اضافه کرد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند. سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فرد ضایع نشود.

                               

پزشکی قانونی     اصفهان     دعوا     درگیری        


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :