موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی استان ها

a/155710 :کد

بارندگی در گرمسار

بارندگی و کاهش دمای هوا در استان سمنان/ هشدار نارنجی صادر شد

  ﺳﻪشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۷:۵۲
تعداد بازدید : ۴۸   
 تحلیل ایران -بارندگی و کاهش دمای هوا در استان سمنان/ هشدار نارنجی صادر شد

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که اغلب نقاط استان سمنان از فردا بازهم شاهد حضور سامانه کم فشار بارشی و برودتی خواهد بود.

به گزارش تحلیل ایران ،گروه استان‌ها: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از فردا به مرور سامانه جدید کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان شده و کم کم اقصی نقاط دیار قومس را فرا خواهد گرفت. بارش برف و باران به خصوص در نوار شمالی و مناطق مرتفع استان از جمله تأثیرات این سامانه است.

 

تداوم بارش‌ها، برودت هوا و یخ زدگی در کنار کاهش دید و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی مرتفع و کوهستانی از جمله پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای آخر هفته جاری خواهد بود. اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرده بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، بارش‌ها در اکثر مناطق به صورت باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر به صورت برف خواهد بود.

 

افزایش ابر و بارش

 

برای روز چهارشنبه بارش‌های پراکنده و افزایش ابر پیش بینی شده و از روز پنجشنبه اقصی نقاط استان سمنان به مدت ۴۸ ساعت بارش برف و باران و سرمای هوا را تجربه خواهند کرد. در حالی سامانه کم فشار بارشی از فردا وارد استان سمنان می‌شود که سامانه کم فشار قبلی که وارد استان شده و مناطق شرقی و به خصوص شهرستان میامی را متأثر کرده بود، تا روز گذشته فعالیت داشت و حالا جای خود را به سامانه کم فشار دیگری می‌دهد تا یک هفته تمام اغلب نقاط استان ابری و بارانی و برفی باشد. پدیده‌ای که البته خیلی رایج نیست و باعث خوشحالی مردم شده است.

 

در کالپوش طی روز دوشنبه بیش از ۳۵ میلیمتر باران و ۳۵۰ میلیمتر برف بارید تا رکورد بیشترین میزان بارندگی استان سمنان در این ماه را برای خود ثبت کند در رضوان نیز طی بازه زمانی یکشنبه تا دوشنبه نزدیک به ۴۳ میلیمتر باران و ۲۵۰ میلیمتر برف باریده است.

 

روند کاهشی دما

 

از امروز کم کم از میزان دمای هوا در سمنان کاسته می‌شود و از فردا مرکز استان به مرور میزبان سامانه کم فشار بارشی خواهد بود. آخر هفته جاری برای سمنانی‌ها همراه با بارش برف و باران خواهد بود. بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه بیش از دیگر روزها خواهد بود و تا یکشنبه هفته آتی آسمان ابری است بیشینه و کمینه دمای هوای امروز و فردای مرکز استان سمنان به ترتیب ۹ و دو درجه بالای صفر، ۱۱ و سه درجه بالای صفر اعلام شده است.

 

روند کاهشی دمای هوای مرکز استان سمنان از روز پنجشنبه آغاز و تا روز دوشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت. مردم شهرستان سمنان پایان هفته و البته آغاز هفته آتی را با سرمای شدید تجربه خواهند کرد. در شاهرود دمای هوا همزمان با صبح سه شنبه دو درجه زیر صفر است اما آسمان آفتابی است بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار برای امروز هفت درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر اعلام شده و از روز پنجشنبه به مرور شاهد افزایش ابر و بارش برف به خصوص در ارتفاعات این شهرستان خواهیم بود.

 

به مرور از میزان دمای هوا در شهرستان شاهرود نیز کاسته می‌شود اما این روند کاهشی از روز جمعه و همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی به تدریج اوج خواهد گرفت. گفتنی است بیشترین میزان فعالیت این سامانه در شمال شهرستان شاهرود به خصوص تاش و مجن و ابر و … خواهد بود. از روز یکشنبه هفته آتی به مرور از میزان ابرها در شاهرود کاسته شده و هوا صاف خواهد شد هر چند روند کاهشی دمای هوا همچنان تا روز سه شنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت.

 

بارندگی و کاهش دمای هوا در استان سمنان/ هشدار نارنجی صادر شد

 

کاهش دما و وزش باد شدید در دامغان

 

دماسنج‌ها در دامغان روی عدد یک درجه بالای صفر ایستاده‌اند در این شهرستان هم از پنجشنبه کم کم شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی خواهیم بود اما فعالیت این سامانه در دامغان برای روز جمعه پیش بینی می‌شود همچنین این منطقه از روز شنبه وزش باد شدید را شاهد خواهد بود.

 

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار صد دروازه برای امروز هشت و یک درجه بالای صفر اعلام شده است. در دامغان شاهد روند افزایشی دمای هوا طی سه روز آتی خواهیم بود اما از روزهای جمعه و شنبه به مرور سرما وارد شهرستان دامغان خواهد شد. این شرایط برودتی تا سه شنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت.

 

برای گرمسار آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است در اواخر هفته در این شهرستان هرچند سامانه کم فشار بارشی استقرار خواهد یافت اما انتظار بارش زیاد وجود ندارد در گرمسار برای سه روز آتی افزایش دمای هوا پیش بینی شده اما به یکباره روند کاهشی دمای هوا از روز شنبه هفته آتی شروع خواهد شد.

 

بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار از ۱۷ و چهار درجه بالای صفر در روز چهار شنبه هفته جاری به هشت و دو درجه بالای صفر در یکشنبه هفته آتی متغیر خواهد بود و این نشان می‌دهد که روند کاهشی دمای هوا در این شهرستان رقم خواهد خورد. در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی نیز آسمان گرمسار ابری و شاهد رگبار خواهیم بود.

 

برف در مهدیشهر و ارتفاعات شمال استان سمنان

 

در مهدیشهر آسمان صاف است اما از روز پنجشنبه سامانه کم فشار بارشی وارد این شهرستان زیبا و مقصد گردشگری شده و کم کم شاهد بارش برف و باران خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای امروز مهدیشهر شش درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر اعلام شده است.

 

از روز جمعه انتظار می‌رود که بارش‌ها در شهرستان مهدیشهر آغاز و تا روز شنبه نیز تداوم داشته باشد از روز یکشنبه هفته دیگر کم کم از میزان ابرها در این منطقه کاسته خواهد شد و روند کاهشی دمای هوا آغاز می‌شود.

 

در میامی بعد از سه روز طوفانی و برفی بالاخره آرامش بازگشته است طی روزهای آتی آسمان این منطقه صاف تا قسمتی ابری است اما از روز جمعه مجدداً شاهد بارش برف به خصوص در منطقه کالپوش خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای امروز میامی ۹ و سه درجه بالای صفر است.

 

در نهایت باید گفت که آسمان اغلب نقاط استان سمنان امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری است اما از روز پنجشنبه و جمعه شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان و بارش برف و باران خواهیم بود که متعاقب آن هشدار نارنجی هواشناسی مبتنی بر عدم حضور مردم و گردشگران در نقاط مرتفع، همراه داشتن زنجیر چرخ توسط خودروها، امکان یخ زدگی معابر، بروز تصادفات جاده‌ای و سرمازدگی محصولات باغی و کشاورزی و… است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :