موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی راه و مسکن

a/155725 :کد

احداث بندر در خلیج فارس

احداث بندر بزرگ خلیج فارس در دستور کار

  ﺳﻪشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۲۲:۱۲
تعداد بازدید : ۵۶   
 تحلیل ایران -احداث بندر بزرگ خلیج فارس در دستور کار

مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان اقدامات انجام شده بنادر این استان در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را اعلام کرد.

به گزارش تحلیل ایران ؛ ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با تحلیل ایران ، در مورد اقدامات انجام شده در راستای بندهای ابلاغی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، اظهار داشت: پیگیری توسعه مساحت بندر شادگان از ۳ به ۳۰ هکتار، توسعه بندر سجافی از ۲.۳ به ۹ هکتار، تشکیل کمیته گردشگری دریایی و اعلام فرصت‌های متصور و اشکالات زیرساخت مناطق مستعد گردشگری دریایی به فرمانداران و شهرداران مناطق ساحلی بخشی از اقدامات مهم انجام شده در راستای بندهای ابلاغی سیاست‌های کلی توسعه دریا محوراست.

 

وی افزود: همچنین احداث برق، احداث فیبر نوری و تعمیرات اساسی اسکله بندر شادگان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در راستای بندهای ابلاغی سیاست‌های کلی توسعه دریا محوراست.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه انجام مطالعات و اخذ مجوز اجرا اراضی ۳۲۹ هکتاری توسعه‌ای و انجام مطالعات امکان‌سنجی اراضی ۷۰۰ هکتاری و ۲۴۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از جمله اقدامات انجام شده در راستای بندهای ابلاغی سیاست‌های کلی توسعه دریا محوراست، اعلام کرد: تحقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی استان خوزستان در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد و مطالعات طرح جامع و کالبدی بندر امام خمینی (ره) نیز تصویب شده است.

 

گرایلو افزود: احداث بندر بزرگ خلیج فارس در مرحله انتخاب مشاور جهت مطالعات بازار قرار دارد و علاوه بر این مطالعات طرح جامع اسکله‌های مسافری استان خوزستان، مطالعات طرح جامع چویبده، اروندکنار، سجافی و شادگان به تصویب رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجوز انجام مطالعات اسکله گردشگری در پارک ساحلی بهمن شهیر و شادگان به تصویب رسیده است، اظهار داشت: احداث ۸ پست اسکله گردشگری در شهرستان خرمشهر اجرا و به بهره‌برداری رسیده و مجوز ۳۵ فقره تأسیسات ساحلی و دریایی صادر شده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اجرا و بهره‌برداری تعمیرات اساسی بزرگراه بندر امام خمینی (ره) به میدان پلیس راه و تعمیرات اساسی محورهای داخلی بندر، گفت: در مرحله اتمام عملیات اجرایی احداث کانال خور موسی به عمق ۱۴ متر، احداث برج کنترل ترافیک دریایی به ارتفاع ۶۴ متر و لایروبی کانال دوم خورموسی در راستای پدافند غیرعامل هستیم.

 

گرایلو خاطر نشان کرد: مجوز انجام مطالعات شانتینگ یارد شمالی بندر در راستای توسعه محورهای ریلی صادر شده و مطالعات و اجرای تعمیرات اساسی خطوط داخلی بندر انجام شده است، همچنین تعمیرات اساسی و افزایش ظرفیت ۱۷ هکتار از اراضی توسعه بندر، تشکیل کمیته گردشگری دریایی و احصا نقاط شناگاه‌های ایمن در سواحل استان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای سیاست‌های کلی توسعه دریا محوراست.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :