موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سلامت

a/155731 :کد

در آستانه هفته سلامت مردان مطرح شد؛

دومین سرطان شایع مردان ایرانی را بشناسیم

  چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۶:۳۴
تعداد بازدید : ۵۱   
 تحلیل ایران -دومین سرطان شایع مردان ایرانی را بشناسیم

دبیر جامعه اورولوژی، از سرطان پروستات به عنوان دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی نام برد.

به گزارش تحلیل ایران، جامعه اورولوژی ایران همه ساله اولین پنجشنبه اسفند ماه را به روز سلامت مردان اختصاص داده است که پزشکان با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به عنوان عنصر مهم خانواده و جامعه مورد تاکید قرارمی دهند.

 

از آنجا که فرهنگسراها بهترین مکان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در زمینه سلامت مردان است، جامعه اورولوژی ایران خواستار مساعدت شهرداری برای اختصاص این مکان‌ها در هفته سلامت مردان شد.

 

دبیر جامعه اورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، درمان دارای نتایج رضایتبخش خواهد بود. همچنین سرطان مثانه و کلیه از دیگر سرطان‌های شایع در سیستم ادراری هستند که سیگار، تریاک و قلیان از اصلی ترین عوامل ابتلاء به این بیماری به شمار می‌رود.

 

محمد هادی رادفر ادامه داد: امروزه در صورت مراجعه و تشخیص زودرس، بسیاری از تومورها به خصوص در مثانه و کلیه را می‌توان با روش‌های اندوسکوپی و لاپاروسکوپی یا جراحی‌های کم تهاجمی کنترل کرد.

 

وی با اشاره به اینکه پیروی از سبک زندگی سالم و مراجعه به موقع به پزشک کلید سلامت مردان و جامعه است، تصریح کرد: به همین منظور جامعه اورولوژی ایران همه ساله اولین پنج‌شنبه اسفند ماه را به روز سلامت مردان اختصاص داده که پزشکان با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به عنوان عنصر مهم خانواده و جامعه مورد تاکید قرارمی دهند.

 

رادفر افزود: از آنجا که فرهنگسراها بهترین مکان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در زمینه سلامت مردان است، جامعه اورولوژی ایران خواستار مساعدت شهرداری برای اختصاص این مکان‌ها طی هفته سلامت مردان شد.

 

وی با تاکید بر نقش خودمراقبتی، اظهار داشت: مردان می‌بایست در کنار پیروی از سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی، پرهیز از مصرف دخانیات، ورزش منظم و مراجعات منظم دوره‌ای به پزشکان از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

 

به گفته دبیر جامعه اورولوژی ایران، هر چند مردان به لحاظ ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلاء به سنگ‌های کلیوی هستند، ولی در صورت مراجعه به هنگام به پزشک با دارو یا روش‌های کمتر تهاجمی، سنگ‌های آنان قابل درمان است. از سوی دیگر در صورت مراجعه دیرهنگام به پزشک یا رها کردن درمان، فرد به بیماری‌های مزمن کلیه گرفتار می‌شود.

 

رادفر با اشاره به اینکه گاهی یک سنگ کوچک باعث از دست دادن کلیه فرد می‌شود، ادامه داد: نیمی از بیمارانی که به سنگ کلیه دچار می‌شوند در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مانند کاهش مصرف نمک یا پرهیز از مصرف گوشت قرمز یا چربی‌های اشباع شده، نوشیدن ناکافی آب و مایعات سالم و نیز رها کردن درمان به دلیل نداشتن درد، مجدداً گرفتار سنگ‌های جدید می‌شوند که این امر ضرورت معاینات منظم را مشخص می‌کند.

 

دبیر جامعه اورولوژی ایران در ادامه با تاکید بر نقش خودمراقبتی در درمان ناباروری، تصریح کرد: چاقی، فشار خون، دیابت، کم تحرکی و سیگار از عوامل ناباروری به شمار می‌رود و بسیاری از زوج‌های نابارور تنها با اصلاح سبک زندگی و بدون مداخلات درمانی توانسته اند صاحب فرزند شوند.

 

وی گفت: امروزه با کمک روش‌های نوین درمان ناباروری در کشور بیش از ۹۰ درصد زوج‌ها شانس بچه دار شدن دارند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :