موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست خارجی

a/155734 :کد

اراده ایران در جهت توسعه روابط با سریلانکا ست

اراده ایران در جهت توسعه روابط با سریلانکا است

  چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۶:۴۴
تعداد بازدید : ۶۳   
 تحلیل ایران -اراده ایران در جهت توسعه روابط با سریلانکا است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر سریلانکا گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه روابط همه جانبه با سریلانکا است.

به گزارش تحلیل ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه ملاقات‌های خود در کلمبو، با دنیش گوناواردانه نخست وزیر سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه روابط همه جانبه با سریلانکا است و ما در این رابطه هیچگونه محدودیتی نداریم.

 

امیرعبداللهیان اولویت نگاه به آسیا و همکاری با کشورهای آسیایی را یکی از اصول سیاست خارجی دولت سیزدهم دانست و مناسبات با سریلانکا را در این چارچوب ارزیابی کرد.

 

وزیر امورخارجه کشور همچنین دعوت معاون اول رئیس جمهور کشورمان از نخست وزیر سریلانکا برای سفر را به جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

 

نخست وزیر سریلانکا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سریلانکا، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف صنعتی، علمی و فناوری را قابل توجه خواند و بر علاقمندی سریلانکا برای استفاده بیشتر از توان خدمات فنی -مهندسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

 

وی استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر را مهم ارزیابی کرد.

 

در این نشست همچنین مجتبی اکبری رئیس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو گزارشی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در مورد برق، آب و انرژی‌های نوین و تجدید پذیر ارائه کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :