موضوعات ‌مرتبط: سیاسی مجلس

a/155739 :کد

مجلس کارآمد به نمایندگان جسور و سالم نیازدارد

مجلس کارآمد به نمایندگان جسور و سالم نیاز دارد

  چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۰:۱۱
تعداد بازدید : ۵۵   
 تحلیل ایران -مجلس کارآمد به نمایندگان جسور و سالم نیاز دارد

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز گفت: مجلس کارآمد به نمایندگانی نیاز دارد که صداقت، جسارت و سلامت کافی برای انجام وظایف خود را داشته باشند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل خبرنگار مهر با اشاره به اینکه به نظرم انتخابات پیش رو بسیار پرشور برگزار می‌شود، گفت: تمام هجمه‌های مربوط به انتخابات، تحریم این رویداد سیاسی و تخریب کاندیداها و فضای انتخاباتی و سیاسی کشور با حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خنثی شد و همین حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی نیز رقم خواهد خورد.

 

وی با بیان اینکه البرز جزو استان‌هایی است که بیشترین آمار ثبت نامی را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت، بنابراین بی شک انتخاباتی پرشور رقم می‌خورد، عنوان کرد: انتخابات موجب ایجاد وحدت و قدرت ملی می‌شود زیرا پشتوانه آن مشارکت مردمی است. از سوی دیگر، مجلس شورای اسلامی کارآمد و اثربخش به نمایندگانی اصلح نیاز دارد.

 

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز ادامه داد: مجلس کارآمد به نمایندگانی نیاز دارد که اولاً وظایف و اختیاراتی که قانون برای آنها مشخص کرده را بدانند و دوماً صداقت، جسارت و سلامت کافی برای انجام این وظایف را داشته باشند، بنابراین مردم باید با انتخاب کاندیدای متخصص، توانمند و صادق یک مجلس قوی را تشکیل دهند.

 

مشکلات موجود دلیلی برای عدم شرکت در انتخابات نیست

 

کریمی با اشاره به چالش‌های انتخابات این دوره توضیح داد: یک عده از اقلیت به بهانه‌هایی مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند. ما هم قبول داریم که مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد اما باید بدانیم که مشکلات موجود دلیلی برای عدم شرکت در انتخابات نیست و ما باید این دو موضوع را از یکدیگر تفکیک کنیم.

 

وی عنوان کرد: دلسرد کردن مردم کار دشمنان بوده که اکنون در حال انجام آن و تلاش در این مسیر هستند، آنها تلاش می‌کنند که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و مشکلاتی را ایجاد کنند که به ضرر کشور است. در چنین شرایطی ما باید هوشیار و بیدار باشیم و اجازه ندهیم دشمن با توطئه‌های خود اهمیت انتخابات و حضور مردم در آن را کاهش دهد.

 

کریمی تصریح کرد: برخی مردم با وظایف نمایندگان مجلس آشنایی ندارند که همین موضوع موجب ایجاد یکسری توقعات خارج از وظایف نماینده یا کاندیدا از سوی مردم می‌شود. از سوی دیگر برخی کاندیداهای مجلس نیز با صراحت، وظایف یک نماینده را برای مردم و افکار عمومی روشن نمی‌کنند و شعارهای خود را صرفاً بر اساس آنها ارائه نمی‌دهند.

 

برخی نمایندگان اطلاع کافی از وظایف خود ندارند

 

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز اضافه کرد: این موضوع موجب افزایش انتظارات و توقعات مردم خارج از وظایف نماینده یا کاندیداها شده است، در نتیجه عده‌ای از مردم می‌گویند چرا یک نماینده عملکرد مثبتی نداشته و به وظایف خود عمل نکرده و هزاران چرای دیگر که در ذهن مردم ایجاد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۷۱ قانون اساسی یکی از وظایف نماینده مجلس وضع قوانین و قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای این قوانین و امور مختلف کشور است. مردم باید از نمایندگان مطالبه داشته باشند که قوانینی متناسب با نیازها و خواسته‌های جامعه و در جهت حفظ منافع ملت وضع کنند اما این موضوع به درستی برای مردم تشریح و توضیح داده نشده است.

 

کریمی بیان کرد: همین موضوع موجب شده مردم وظایف یک نماینده را صرفاً در پیگیری امور اجرایی یا انجام وظایف اجرایی ببینند. از سوی دیگر حتی برخی نمایندگان نیز اطلاع کافی از وظایف خود ندارند، به همین دلیل از دایره وظایف و اختیارات خود فراتر می‌روند که بعضاً موجب بروز نارضایتی یا ایجاد مشکلاتی نیز می‌شود.

 

جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات هستند

 

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز مطرح کرد: درست است که هر کس باید یک برنامه ارائه دهد اما در نظر داشته باشیم که کار مجلس شورای اسلامی همان گونه که از نام آن نیز پیداست، یک کار گروهی و مشارکتی بوده و ارائه برنامه فردی و انفرادی بیشتر شبیه یک شوخی و طنز است زیرا ضمانت اجرایی معقولی ندارد و نمی‌تواند آن را انجام دهد.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اظهار کرد: دو کلمه جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات هستند و اگر این رویداد سیاسی در کشور برگزار نشود، دیکتاتوری یا هرج و مرج می‌شود، بنابراین حضور پرشور مردم در انتخابات وحدت ملی و انگیزه را برای حضور در صحنه نشان می‌دهد و قدرت ملی و تحول ایجاد می‌کند.

 

کریمی با بیان اینکه اگر مشارکت ضعیف باشد، بی شک مجلس ضعیف خواهد بود، خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که دشمنان تلاش می‌کنند مردم را از پای صندوق‌های رأی دور و نسبت به نظام بدبین کنند و ممکن است عده‌ای از افراد ساده لوح نیز آن را قبول کرده باشند اما قریب به اکثریت مردم این موضوع را قبول ندارند و کشور، نظام و رهبر خود را دوست دارند.

 

معرفی کاندیداها توسط احزاب قدرت تشخیص مردم را افزایش می‌دهد

 

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز عنوان کرد: در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن به عینه مشاهده کردیم که مردم با نظام و رهبری بیعت دوباره کردند اما دشمنان همواره تلاش می‌کنند که با دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات به آنها القا کنند که در ایران مردم سالاری و دموکراسی وجود ندارد و هر بار هم این سیاست شکست می‌خورد.

 

کریمی با تاکید بر ضرورت تشویق مردم به حضور در انتخابات بیان کرد: یکی از ویژگی‌های فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات، کاهش تعداد نامزدهای انتخاباتی است زیرا کاندیداها از طریق احزاب معرفی شده و این موضوع موجب کاهش هزینه‌های ناشی از تعدد نامزدها و در مقابل باعث افزایش قدرت تشخیص مردم می‌شود.

 

وی ادامه داد: احزاب بر خلاف افراد برنامه دقیقی را ارائه و گزینه‌های مد نظر خود را جهت احراز مسوولیت‌های مختلف در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند و چون قدرت تشخیص افزایش می‌یابد آنها می‌توانند مشارکت بهتر و پرشورتری داشته باشند. یکی از راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات، ایجاد رقابت سالم و تاکید بر گفتمان جوان محور است.

 

بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای افزایش مشارکت در انتخابات

 

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز ارائه آموزش سیاسی به افراد جامعه، استفاده مناسب از تبلیغات، شفافیت در اعلام نتایج و توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از دیگر راهکارهای افزایش مشارکت دانست و ادامه داد: حتی می‌توانیم برای افزایش مشارکت و برگزاری انتخاباتی پرشور از ظرفیت نخبگان نیز بهره گیریم.

 

کریمی تصریح کرد: ملت ایران مردمی فهیم و آگاه هستند و قدرت تحلیل مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … و تشخیص دوست از دشمن و خوب از بد را دارند و تلاش دشمن بیهوده است. البته ممکن است در این میان عده‌ای نیز فریب بخورند و پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند که تعدادشان زیاد نیست، مهم اکثریت هستند که در انتخابات شرکت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با این کشور و رهبر پیمان بستند، اظهار کرد: هیچکس منکر مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجود نیست، این مشکلات در همه جا وجود دارند اما دلیلی برای عدم حضور پای صندوق‌های رأی نیستند و مردم ایران در روز ۱۱ اسفند با حضور خود اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان می‌دهند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :