موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155741 :کد

هشدارهای بین‌المللی نسبت به وخامت اوضاع

هشدارهای بین‌المللی نسبت به وخامت اوضاع آوارگان فلسطینی

  چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۶۶   
 تحلیل ایران -هشدارهای بین‌المللی نسبت به وخامت اوضاع آوارگان فلسطینی

وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در نوار غزه و تداوم حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش تحلیل ایران همزمان با تداوم حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نهادهای بین المللی نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در این باریکه هشدار دادند.

 

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه

 

بامداد و صبح امروز چهارشنبه بخش‌های مختلف نوار غزه شاهد از سرگیری حمله‌های هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

 

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محله البرازیل را واقع در جنوب شهر رفح در نزدیکی مرزهای مشترک با مصر بمباران کردند.

 

در جریان بمباران منازل مسکونی در محله الجنینه واقع در شرق رفح دست کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

هشدارهای بین‌المللی نسبت به وخامت اوضاع آوارگان فلسطینی

 

خبرنگار المیادین نیز از برجای ماندن تعدادی شهید و زخمی در جریان بمباران منطقه مواصی خان یونس و انتقال زخمی‌ها به بیمارستان شهدا الاقصی در مرکز نوار غزه خبر داد.

 

شبکه فلسطین الیوم نیز تاکید کرد که بمباران بخش‌های جنوبی شهر خان یونس توسط ارتش رژیم صهیونیستی از سرگرفته شده است.

 

هشدارهای بین المللی نسبت به وخامت اوضاع آوارگان فلسطینی

 

از سوی دیگر یکی از مسوولان سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: ما در زمینه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با بحران رو به رو هستیم.

 

وی افزود: می‌توان این بحران را حل کرد اما اسراییل مایل به انجام این کار نیست.

 

مدیر بخش فوریت‌های منطقه‌ای در سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: بی گناهان در نوار غزه به دلیل نبود امکانات پزشکی و بهداشتی در حال مرگ هستند.

 

در همین راستا سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» در گفتگو با الجزیره تصریح کرد: ما همچنان شاهد ویرانی‌های گسترده در نوار غزه هستیم که این مساله بر زندگی بیش از نیمی از ساکنان این باریکه تاثیر منفی گذاشته است.

 

وی در ادامه افزود: ما تلاش می‌کنیم به کودکان در نوار غزه کمک کرده و از دردها و رنج‌های ساکنان این باریکه بکاهیم.

 

این مسوول یونیسف اضافه کرد: شرایط در نوار غزه بسیار سخت است و هیچ کودکی در سراسر جهان نباید با چنین شرایطی رو به رو شود.

 

وی بیان کرد: بحران انسانی در نوار غزه به ویژه شمال این باریکه در حال وخیم‌تر شدن است و کودکان فلسطینی با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

سخنگوی یونیسف تصریح کرد: ما برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با چالش‌ها و مشکلات امنیتی رو به رو هستیم. در زمان توزیع نیز به دلیل کم بودن این کمک‌ها مجدداً با مشکل رو به رو می‌شویم.

 

بمباران پناهگاه کارمندان سازمان پزشکان بدون مرز

 

در همین خصوص سازمان پزشکان بدون مرز از رقم خوردن یک جنایت دیگر توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

 

این سازمان بین المللی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پناهگاه کارمندان این سازمان و خانواده‌های آن‌ها را در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کرد.

 

سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد: در جریان این حمله هوایی تعدادی از اعضای خانواده‌های کارمندان این سازمان قربانی شده و تعدادی نیز زخمی شدند.

 

وقوع درگیری و انفجار در کرانه باختری همزمان با یورش صهیونیست‌ها

 

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته با هدف گسترش ترس و وحشت و خاموش کردن شعله مقاومت در کرانه باختری به شهرها و منطقه‌های مختلف آن حمله کردند.

 

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که بامداد امروز بیش از ۵۰ خودرو و تجهیزات جنگی نظامیان صهیونیست در داخل اردوگاه جنین مستقر شده بودند.

 

همچنین صدای انفجارهای پی در پی در منطقه‌های تحت محاصره عناصر صهیونیست در اردوگاه جنین به گوش می رسیده است.

 

منطقه السموع واقع در جنوب الخلیل نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست بود. این نظامیان متجاوز به منطقه کفر قدوم در شمال کرانه باختری نیز یورش بردند.

 

منطقه‌های حزما واقع در شمال شرق قدس اشغالی، طمون در جنوب طوباس، قبلان و بیتا در جنوب نابلس نیز شاهد این حمله‌های عناصر صهیونیست بوده اند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :