موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آموزش

a/155774 :کد

اما و اگرهای تأثیر معدل در کنکور؛

چرا دانش‌آموز با معدل ۱۲ می‌خواهد به دانشگاه شریف برود؟!

  پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۶۳   
 تحلیل ایران -چرا دانش‌آموز با معدل ۱۲ می‌خواهد به دانشگاه شریف برود؟!

مخالفان معتقدند که اعمال سوابق تحصیلی در کنار کنکور باعث استرس و درگیری بیشتر دانش‌آموزان با استرس می‌شود و موافقان بر این باورند که این کار به نفع آموزش و پرورش و معلمان است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس در گفت‌و‌گویی با حضور علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت و ناصر کوهستانی از مسؤولان سابق آموزش و پرورش موضوع «حذف کنکور؛ آری یا خیر» مورد بررسی قرار گرفت.

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به اینکه هم اکنون جایگزینی برای کنکور وجود ندارد بنابراین ناچار هستیم به کنکور ادامه دهیم، گفت: طبق نظرسنجی که سازمان سنجش در قالب توزیع پرسشنامه میان داوطلبان کنکور داشت، 80 درصد آنها موافق برگزاری کنکور و مخالف تاثیر سوابق تحصیلی هستند.

وی افزد: یکی از دلایل مخالفت دانش‌آموزان با تأثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه‌ها این است که امتحانات نهایی، استاندارد بودن سؤالات کنکور و محدود بودن آن را ندارد یعنی کنکور دو بار در سال برگزار می‌شود اما امتحانات نهایی در ماه‌های دی، خرداد و شهریور به میزان 30 بار برگزار می‌شود در چنین شرایطی به جای کمک به دانش‌آموزان، استرس آنها را افزایش داده‌اند و آنها خواهان استرس و تحمیل هزینه مالی بیشتر نیستند.

 

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت تأکید کرد: مسؤولان شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به نفع دانش‌آموزان تصمیم بگیرند و به این موضوع توجه داشته باشند که 80 درصد داوطلبان موافق کنکور هستند.

 

مصوبه کنکوری عدالتی رقم نزد

امرایی با اشاره به اینکه برخی منتقدان کنکور می‌گویند که میزان درصد منفی داوطلبان کنکور زیاد است، گفت: این افراد باید به این موضوع هم اعتراف کنند که در امتحاناتنهایی خرداد 1403، میانگین نمرات دانش‌آموزان کمتر از 10 بود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا مخالف تأثیر قطعی نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها هستید؟»، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به این دلیل که داوطلبان دهک 7 تا 10 جامعه که توانایی تأمین هزینه‌های کلاس‌کنکور را دارند موفق به کسب رتبه‌های زیر سه هزار کنکور می‌شوند، مصوبه کنکوری را تصویب کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :