موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی انتخابات

a/155817 :کد

روز سرنوشت‌ساز ملت برای انتخاب ۲۹۰ نماینده

آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ سراسر کشور

  جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۸:۲۴
تعداد بازدید : ۵۶   
 تحلیل ایران -آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ سراسر کشور

زنگ آغاز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ‌خبرگان رهبری در ساعت ۸ صبح ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ به‌صدا درآمد تا تکلیف نمایندگان مردم در خانه ملت و خبرگان ‌مشخص شود.

به گزراش تحلیل ایران ، انتخابات به عنوان شاخصه و مظهر مردم‌سالاری از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در طول این چهار دهه مردم همواره با حضور در صحنه انتخابات، ضمن مایوس ساختن دشمن، سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کرده‌اند.

 

بی‌تردید نقش تأثیر‌گذار مجلس شورای اسلامی در تقنین و نظارت و ریل‌گذاری حرکت دولت‌، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف می کند تا مردم در این برهه ‌ حساس طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور با انتخاب درست در افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

 

اما بالاخره انتظار به سر آمد و ماراتن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت 8 امروز ‌آغاز شد و باید 290 نماینده از حوزه‌های مختلف ‌انتخاب و راهی خانه ملت شوند؛ انتخاباتی که پس از 3 ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، بیش از 15 هزار و 200 داوطلب در سراسر کشور ردای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم را بر تن کرده‌اند و بنابر اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور زمینه برای یک رقابت واقعی میان سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی فراهم شده است.

 

انتخابات مجلس در 31 استان و 290 حوزه و 59 هزار شعبه برگزار می‌شود و واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 61 میلیون و 172 هزار و 298 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که 30 میلیون و 945 هزار و 133 مرد و 30 میلیون و 227 هزار و 165 زن خواهند بود.

 

براساس گزارش خبرنگاران تسنیم از سراسر کشور، هم‌اکنون مردم بسیاری در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور حضور داشته تا در همان ساعت اولیه رأی‌گیری ضمن انتخاب نماینده اصلح برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به دشمنان نشان دهند که همچنان پای کار انقلاب هستند و هیچ توطئه‌ای نمی تواند آنها را مسیر درست انقلاب برگرداند.

 

گزارش خبرنگاران تسنیم از حوزه‌های مختلف انتخابیه در سراسر کشور

 

زنگ انتخابات در لرستان به صدا درآمد

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرآیند اخذ رأی دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی، کوهدشت و رومشکان، بروجرد، الیگودرز، پلدختر، سلسله و دلفان و دورود و ازنا از ساعات ابتدایی صبح امروز 11 اسفند آغاز شد.

 

مردم لرستان از صبح امروز و پیش از آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری انتخابات در شعبه‌های اخذ رأی حاضر شده‌اند تا در روزهای پایانی سال 1402 بهار سیاسی خود را جشن بگیرند.

 

هزار و 654 شعبه اخذ رأی در هفت حوزه انتخابیه و 9 شهرستان لرستان پیش‌بینی شده‌‌است که 1030 شعبه ثابت و 624 شعبه سیار است و از این تعداد 845 شعبه شهری و 810 شعبه روستایی است.

 

حضور مردم لرستان با لباس‌های محلی و اشتیاق رأی‌اولی‌ها با شناسنامه‌های در دست و انگشت‌های رو به آسمان از حاشیه‌های دیدنی صف رأی‌دهندگان در انتخابات 1402 است. 

 

زنگ انتخابات در 1296 شعبه کردستان به صدا درآمد

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صبح امروز همزمان با سراسر کشور در سراسر استان کردستان آغاز شد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه از دقایقی پیش انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سراسر استان - 1296 شعبه آغاز شد، اظهار داشت: 25 هزار نفر به عنوان دست‌اندرکاران امر انتخابات در 1296 شعبه أخذ رأی فرایند برگزاری انتخابات را در استان کردستان برگزار می‌کنند.

 

مهدی رمضانی با بیان اینکه در مجموع 132 کاندیدای انتخابات در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان در صحنه مانده‌اند، افزود: در حوزه انتخابیه بیجار 29 کاندیدا، سقز و بانه 11 کاندیدا، سنندج 47 کاندیدا، قروه و دهگلان 24 و مریوان و سروآباد21 کاندیدا به رقابت می‌پردازند.

 

کردستان با جمعیت یک میلیون و 685هزار نفری و 10 شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای 6 کرسی از 5 حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز 2 عضو دارد.

 

یک میلیون و 250 هزار نفر در استان کردستان واجد شرایط رأی دادن هستند، مشاهدات عینی حاکی از آن است که از همان ساعات اولیه صبح - آغاز رأی‌گیری مردم پای صندوق‌ها آمده و مشغول رأی دادن هستند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :