موضوعات ‌مرتبط: سیاسی استان ها

a/155820 :کد

پس از شمارش آرا اعلام شد

نتایج انتخابات مجلس و خبرگان در استان سمنان/ مشارکت ۴۷.۶ درصدی

  شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ — ۲۰:۳۲
تعداد بازدید : ۵۱   
 تحلیل ایران -نتایج انتخابات مجلس و خبرگان در استان سمنان/ مشارکت ۴۷.۶ درصدی

سمنان- چهره چهار نماینده استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نماینده این استان در خبرگان رهبری، با آرای مردمی مشخص شد.

به گزارش تحلیل ایران ، پس از اتمام شمارش آرا چهره چهار نماینده مجلس در استان سمنان و همچنین نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری مشخص شد. آیت الله سید محمد مهدی میرباقری با کسب بیشترین آرا به عنوان نماینده استان سمنان در خبرگان رهبری انتخاب شده است.

 

در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه هم عباس گلرو با ۲۹ هزار و ۴۵۷ رأی برای بار دوم به عنوان نماینده مردم این حوزه وارد مجلس شد.

 

در حوزه انتخابیه دامغان نیز علیزاده با کسب ۱۱ هزار و ۱۴۷ رأی از مجموع آرای صحیح ۳۵ هزار ۲۷۲ رأی نماینده منتخب مردم دامغان شد.

 

۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان واجد شرایط رأی دادن بودند.

 

دارابیان با کسب نزدیک به ۱۰ هزار رأی در رتبه دوم ایستاد و راهی مجلس نشد.

 

در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز «یاسر عربی» با کسب ۱۷ هزار و ۶۸۱ رأی از مجموع ۳۰ هزار و ۹۷۷ رأی مأخوذه منتخب مردم غرب استان سمنان شد تا گرمسار نماینده جدیدی را در مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

 

وی همچنین جوان‌ترین نماینده استان سمنان نیز در مجلس آتی خواهد بود.

 

حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۶۸ هزار واجد شرایط رأی دادن دارد.

 

در شاهرود و میامی هم احمد عجم تاکنون بیش از ۳۵ هزار و ۸۴۵ را کسب کرده و راهی مجلس شده و علی اصغر خانی با ۲۲ هزار و ۷۵۰ رأی در رتبه دوم جای گرفت تا شاهرود و میامی هم نماینده جدیدی را به مجلس بفرستد و البته مقامات اجرایی این تعداد آرا را رسماً اعلام نکرده‌اند.

 

هنوز آمار نهایی رأی گیری در شاهرود و میامی و همچنین سمنان، مهدیشهر و سرخه به لحاظ تعداد رأی دهنده و مشارکت کنندگان اعلام نشده است.

 

مشارکت مردم استان سمنان در این انتخابات ۴۷.۶ درصد اعلام شده و این در حالی است که در دوره قبلی انتخابات مجلس مشارکت مردم ۴۷.۲ درصد بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :