موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/155870 :کد

مدارس تعطیل نمی‌شود

مصرف مازوت درنیروگاه شهیدمنتظری تصمیم ملی است

  دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۶:۳۹
تعداد بازدید : ۵۳   
 تحلیل ایران -مصرف مازوت درنیروگاه شهیدمنتظری تصمیم ملی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری تصمیم ملی بوده و با دستور وزارت نیرو و وزارت نفت اجرایی شده است.

 به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر سامانه بارشی هفته گذشته از مناطق شمالی وارد و بیشتر مناطق استان به ویژه شرق، شمال، غرب و مرکز را در برگرفت و بارش‌های خوبی را با خود به همراه داشت.

 

وی با بیان اینکه به دنبال این سامانه بارش باران و برف و کاهش دمای هوا را داشتیم، ادامه داد: بر این اساس شاهد یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و اجرای طرح‌های امدادی در استان بودیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی امروز سامانه بارشی به استان اصفهان وارد می‌شود، اضافه کرد: این سامانه علاوه بر بارش باران و برف، سرمایی را به همراه دارد و فردا نیز به اصفهان می‌رسد که البته به شدت سامانه قبلی نیست.

 

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر به دلیل کاهش دما خودپالایی جو را نداشتیم و در نتیجه با وجود شرایط ابرناکی شاهد کاهش کیفیت هوا بودیم، ادامه داد: در حال حاضر کیفیت هوا در اصفهان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

 

شیشه‌فروش با اشاره به تشکیل جلسه شرایط اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان اظهار کرد: البته باید توجه داشت که از چند روز گذشته با توجه به کاهش شدید دما محدودیت مصرف گاز برای صنایع اعلام شد و صنایع نیز در این زمینه همکاری داشتند.

 

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت نیز توصیه‌های لازم را برای عموم مردم جامعه اعلام کرده است، اضافه کرد: همچنین سوخت پاک در جایگاه‌های سوخت توزیع شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه متأسفانه با توجه به برودت هوا وزارت نیرو و وزارت نفت نسبت به مصرف مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری تصمیم گیری کردند، ادامه داد: از ابتدای اسفند مصرف مازوت آغاز شده، تا پیش از این در استان اجازه مصرف مازوت نداده بود.

 

وی تاکید کرد: این تصمیم کشوری به دلیل تأمین گاز استان‌های شمالی گرفته شد و این امر به صورت موقتی خواهد بود.

 

شیشه فروش با بیان اینکه کمیته اضطرار آلودگی هوا تاکید بر قطع مصرف مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری به علت شرایط توپوگرافی و عدم خودپالایی هوا دارد، افزود: شرکت ملی گاز باید پیگیر تأمین گاز باشد.

 

وی با بیان اینکه بازه زمانی برای مصرف مازوت تعیین نشده است، ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر این وضعیت بهبود یابد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کمیته اضطرار نیز تصمیم گیری کرده و با توجه به ورود سامانه جدید مدارس تعطیل نخواهد بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :