موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155895 :کد

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن

  ﺳﻪشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۶:۴۱
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن

منابع خبری از حمله مجدد آمریکا و انگلیس به منطقه مرزی «باقم» در شمال غرب استان «صعده» یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، حمله‌های ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن همچنان ادامه دارد و این ائتلاف بخش‌هایی از این کشور را هدف قرار داده است.

 

خبرنگار المسیره در صعده گزارش داد که ائتلاف آمریکایی- انگلیسی ۳ حمله هوایی را به منطقه مرزی «باقم» در شمال غرب استان «صعده» واقع در شمال یمن انجام داده است.

 

تاکنون جزئیاتی در خصوص تلفات مالی و شهیدان و زخمی‌های احتمالی این حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی منتشر نشده است.

 

این در حالی است که کمی پیش‌تر یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش این کشور کشتی صهیونیستی «ام اس سی اسکای MSC SKY» را در دریای عرب هدف قرار داده است.

 

سریع تاکید کرد: این عملیات با استفاده از شماری از اژدرهای دریایی مناسب به انجام رسید و به لطف خدا این اژدرها به صورت دقیق و مستقیم به هدف اصابت کردند.

 

وی افزود: هدف قراردادن این کشتی چند ساعت پس از اجرای عملیات منحصر به فردِ حمله به چند ناو آمریکایی در دریای سرخ با به کارگیری موشک‌های بالستیک و چندین پهپاد به انجام رسید.

 

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند و این کشتی‌ها را هدف قرار می‌دهد. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :