a/155930 :کد

رشد ۵ درصدی ایران در تولید گاز طبیعی

رشد ۵ درصدی ایران در تولید گاز طبیعی

  چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۶۳   
 تحلیل ایران -رشد ۵ درصدی ایران در تولید گاز طبیعی

میانگین رشد تولید گاز طبیعی در میان مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF) رقم ۲.۵ درصد بود، اما، جمهوری اسلامی ایران حائز رشد ۵ درصدی در این دوره است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، جواد اوجی وزیر نفت پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه از دولت در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین اجلاس مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF) که در کشور الجزایر برقرار شد، کشورها در سطح ریاست جمهوری حضور داشتند.

 

وزیر نفت با بیان اینکه کشورهای مجمع صادر کننده گاز نزدیک به ۷۰ درصد از ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد، تصریح کرد: صنعت نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های شدید دارای رتبه اول در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن آن‌ها را در میان کشورهای صادر کننده گاز کسب کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: میانگین رشد تولید گاز طبیعی در میان مجمع کشورهای صادر کننده گاز ۲.۵ درصد بود، اما، جمهوری اسلامی ایران حائز رشد ۵ درصدی در این دوره است.

 

اوجی اظهار کرد: در این اجلاس مصوب شد تا اجلاس بعدی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در آبان ۱۴۰۳ به میزبانی ایران برگزار شود. بحث توانمندی‌های صنعت نفت و گاز هم در بخش بالادستی و هم در بخش پایین دستی ارائه داده‌ایم. 

وزیر نفت تصریح کرد: در این اجلاس از فرمت قراردادهای جدید خود در بحث توسعه میادین گازی رونمایی کردیم. 

 

وی افزود: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در بحث جذب سرمایه‌گذاری خارجی در میان همه وزارتخانه‌ها رتبه اول را به دست آورد.

 

اوجی بیان کرد: در اسفند سرمای شدیدی تجربه کردیم ولی خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی گاز یا افت فشار نداشتیم در سیلاب جنوب شرق کشور نیز مشکلی در خصوص قطع گاز نداشتیم توانمندی پیمانکاران و سازندگان کشور در بحث توسعه و تجهیز پالایشگاه ها و خطوط انتقال و مجتمع های پتروشیمی به کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقایی به شکل صادرات خدمات فنی مهندسی عرضه می شود.

 

وی با اشاره به تامین بنزین شب عید تصریح کرد: در بحث تامین بنزین شب عید ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت.

 

وزیر نفت تصریح کرد: بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر به زودی با افزایش ۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت با حضور رئیس‌جمهور انجام خواهد شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :