موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی حج و زیارت

a/155931 :کد

لغو محدودیت ورود به حرم نبوی را در رمضان

عربستان محدودیت ورود به حرم نبوی را در رمضان لغو نکرد

  چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -عربستان محدودیت ورود به حرم نبوی را در رمضان لغو نکرد

امیر منطقه مدینه می‌گوید که «محدودیت ورود بیش از یک بار به روضه منوره حرم نبوی همچنان برای همه زائران اعمال می‌شود.»

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس؛ «زائرانی که ۳ ماه قبل به روضه منوره مشرف شده بودند، در ماه رمضان نمی‌توانند وارد این مکان مقدس شوند.» این را اداره کل رسیدگی به حرم نبوی اعلام کرده است.

 

در آستانه ماه مبارک رمضان مسجدالنبی آماده میزبانی از زائران شده و بیش از ۲۰۰ تخته فرش جدید در حرم نبوی * شده است. رئیس امور دینی حرمین شریفین شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس می‌گوید که «پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی تعداد زائران حرم نبوی را در رمضان امسال کرده‌ایم.» این در حالی است که همچنان سعودی‌ها مجوزهای لازم را برای پذیرش زائران ایرانی صادر نکرده‌اند.

از ماه‌های گذشته عربستان اعلام کرد که زائران مدینه فقط یک بار در سال می‌توانند به روضه منوره مشرف شوند که آن هم با ثبت‌نام در سامانه نسک و داشتن بارکد امکان‌پذیر است. با این‌ وجود اخیراً تعداد زائران حرم نبوی از روزانه ۶۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر رسید؛ به طوری حرم نبوی در یک هفته گذشته بیش از ۶ میلیون زائر داشت.

 

با افزایش قیمت حج تمتع، زائران برخی کشورها انصراف داده و متقاضی زیارت عمره و تشرف به روضه منوره حرم نبوی هستند. اما با تصمیم سعودی‌ها زائران کشورهایی همچون عراق، مالزی، بنگلادش، پاکستان و اندونزی که در ماه‌های گذشته از طریق ثبت‌نام در سامانه نسک به زیارت مسجدالنبی (ص) مشرف شده بودند، امکان حضور در روضه منوره را نه تنها در رمضان بلکه تا یک سال آینده ندارند. امیر منطقه مدینه سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز می‌گوید که این محدودیت فقط مخصوص زائران خارجی نیست و «سعودی‌ها هم بیش از یک بار در سال امکان تشرف به حرم نبوی را ندارند.»

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :