موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی راه و مسکن

a/155939 :کد

واگذاری مسکن

واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی در شهرها و روستاها

  چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ — ۲۰:۲۵
تعداد بازدید : ۵۳   
 تحلیل ایران -واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی در شهرها و روستاها

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از برنامه واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی شهری و روستایی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: برنامه امسال و سال آینده تأمین زمین برای ۲ میلیون متقاضی است که نیمی از آن اراضی در روستاها و نیم دیگر در شهرها واگذار خواهد شد. به دلیل قدردانی از خانواده‌های ایثارگران، این واگذاری‌ها در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن شامل خانواده‌های ایثارگران نیز خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذار و بیش از ظرفیت انجام شده است.

 

نوروزی توضیح داد: در قانون اجاره‌بها در ماده ۱۴ که اخیراً در شورای نگهبان تصویب شد تاکید شده است که چنانچه زمینی واگذار شود تا قبل از پایان ساخت و فروش امتیاز نهضت ملی، امکان نقل و انتقال به هر صورتی از جمله فروش رسمی، وکالتی، هبه و … وجود ندارد و در صورت واگذاری معامله صورت گرفته در محاکم قضائی و ادارات پذیرفته نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: امتیاز نهضت ملی مسکن تا قبل از اتمام ساخت امکان نقل و انتقال ندارد. پیشرفت ساخت و ساز در پروژه‌هایی که مدیریت ساخت توسط مردم انجام می‌شود در مقایسه با پروژه‌های انبوه‌سازی بیشتر است.

                               

وزارت راه و شهرسازی     مسکن                


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :