موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/155959 :کد

اصابت موشک روسیه نزدیک کاروان اسکورت زلنسکی

اصابت موشک روسیه نزدیک کاروان اسکورت زلنسکی

  پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۹:۳۱
تعداد بازدید : ۵۴   
 تحلیل ایران -اصابت موشک روسیه نزدیک کاروان اسکورت زلنسکی

یکی از موشک‌های روسیه نزدیک کاروان اسکورت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین فرود آمد.

به گزارش تحلیل ایران یک موشک روسیه روز چهارشنبه در شهر بندری «اودسا» نزدیک کاروان اسکورت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین فرود آمد.

 

زلنسکی برای دیدار با نخست‌وزیر یونان به این شهر سفر کرده بود. این حمله موشکی باعث آسیب به زلنسکی و همراهان او نشد. 

مقام‌های یونانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «پروتوتیما» گفتند که موشک مذکور در فاصله ۵۰۰ پایی از کاروان زلنسکی فرود آمده است. 

در مدت دو سالی که از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد سران کشورهای مختلف به این کشور سفر کرده‌اند و این نخستین بار نیست که روسیه شهر محل سفر مقام‌های خارجی را هدف حمله قرار می‌دهد. 

 

اما نکته متفاوت در حمله روز چهارشنبه فاصله اندک موشک با زلنسکی و نخست‌وزیر یونان بوده است. 

 

مقام‌های کشورهای غربی به این حمله واکنش نشان داده‌ و آن را محکوم کرده‌اند. «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا در حساب کاربری‌اش در ایکس این حمله را «نشانه دیگری از تاکتیک‌های بزدلانه روسیه در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین» توصیف کرد. 

 

زلنسکی و نخست‌وزیر یونان در حال بازدید از شهر بندری اودسا بودند که حدود ساعت ۱۰:۴۰ به وقت محلی صدای آژیرهای هشدار شنیده شد. چند دقیقه بعد از آن انفجار صورت گرفت. 

 

زلنسکی بعد از این حمله گفت: «حمله امروز را مشاهده کردید. مشاهده می‌کنید طرف ما چه کسی است؛ برای آنها اهمیتی ندارد کجا را بزنند.»

 

روسیه از فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین خبر داد. 

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :