موضوعات ‌مرتبط: سیاسی رهبری

a/155972 :کد

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدا

جای خالی کارهای بزرگ فرهنگی و هنری درباره دفاع مقدس احساس می‌شود

  پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ — ۲۲:۰۵
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -جای خالی کارهای بزرگ فرهنگی و هنری درباره دفاع مقدس احساس می‌شود

متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان که در تاریخ ‌شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شده بود، امروز در محل برگزاری همایش در اهواز منتشر شد.

 

به گزارش تحلیل ایران ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تاکید بر اینکه خوزستان در امتحان بزرگ دفاع مقدس نقش سنگر مقدم را داشت، گفتند: خوزستان منبع تولید درس‌های فراموش نشدنی فرهنگی و هویتی برای ملت ایران است و جای یک کار بزرگ فرهنگی درمورد خوزستان خالی است.

 

ایشان برزگداشت یاد شهدا را درس، انگیزه‌بخش و ادای حق خواندند و افزودند: در دوران دفاع مقدس مقاومت عجیب شهرهای مختلف خوزستان هم‌چون آبادان، دزفول، اهواز، شادگان، حمیدیه، سوسنگرد و خرمشهر به‌عنوان قلب مقاومت پدیده‌ای کم‌نظیر بود که نام این شهرها را جاودانه کرد و همین مقاومت‌ها سرنوشت امتحان بزرگ ملت ایران را نیز تعیین کرد.

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جانفشانی رزمندگان اسلام از سراسر ایران در خوزستان و شجاعت و ایستادگی شهدا و چهره‌های ملی هم‌چون محمد جهان‌آرا، علی هاشمی و سید حسین علم‌الهدی خاطر نشان کردند: خوزستان در دوران دفاع مقدس مظهر همبستگی ملی و گره خوردن فکرها و دل‌ها و اراده‌ها شد که این، درس بزرگی برای امروز و فردای کشور است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خوزستان را منبع ثروت‌های طبیعی هم‌چون کشاورزی، نفت و صنعت خواندند و گفتند: خوزستان علاوه بر منابع طبیعی، منبع تولید فرهنگی و درس‌های فراموش نشدنی فرهنگی و هویتی برای ملت ایران است.

 

ایشان افرودند: پشت صحنه تا متن هر کدام از اتفاقات، عملیات‌ها و مقاومت‌هایی که در جای جای خوزستان روی داده، می‌تواند دستمایه تولید صدها کار بزرگ هنری و فرهنگی هم‌چون فیلم، سریال و کتاب قرار گیرد.

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: هرچه بیشتر در جزئیات حوادث و رویدادهای خوزستان تأمل می‌شود، انسان جای خالی یک حرکت بزرگ فرهنگی را احساس می‌کند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: عامل اصلی معجزه خوزستان، ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :