موضوعات ‌مرتبط: سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام

a/156000 :کد

بودجه ۱۴۰۳ در انتظار نظر مجمع

|ارسال مصوبات مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام/

  شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۴۵   
 تحلیل ایران -|ارسال مصوبات مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام/

نمایندگان مجلس در جلسه هفته گذشته خود و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۳ بر مصوبات خود اصرار ورزیدن که این مصوبات برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد. به گزارش خبرنگار

به گزارش تحلیل ایران بر اساس این گزارش شورای نگهبان به جز 2 بند الحاقی 2 تبصره 15 بودجه سال 1403 ایراد گرفته بود که وکلای ملت در این جلسه بر مصوبه قبلی خود در جز 2 بند الحاقی 2 تبصره 15 لایحه بودجه 1403، درباره تخصیص 3 هزار امتیاز فوق العاده خاص به کارمندان دولت با 147 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه اصرار ورزیدند.

 

بنابراین مصوبه مذکور برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

 

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در این باره گفت: دولت بیان کرده که نمی تواند اختصاص 3 هزار امتیاز را بپذیرد و فقط می تواند تا اعتبار 40 همت همراهی کند. با عدد پیشنهادی دولت اعتبار در نظر گرفته از سوی مجلس به نصف کاهش پیدا می کند.

 

*موضوع تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری به مجمع تشخیص ارجاع شد

 

همچنین وکلای ملت در این نشست و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان بر لایحه بودجه 1403 بند «ج» تبصره شش را مورد بررسی قرار دادند.

 

در ادامه جهت تامین نظر شورای نگهبان این موضوع به رای نمایندگان گذاشته شد که اگر حساب شخصی در ماه بیش از 100 مورد تراکنش واریزی داشته باشد و یا این‌که سقف واریزی به این حساب بیشتر از پنج میلیارد تومان باشد، مشمول حساب تجاری و مالیات می‌شود.

 

در نهایت بهارستان‌نشینان با این پیشنهاد مخالفت کردند و بر مصوبه قبلی خود در بودجه اصرار ورزیدند لذا همان مصوبه قبلی برای رفع اختلاف نظر بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص ارجاع شد.

 

 در مصوبه مجلس در بودجه آمده بود: «در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت ماه سال 1403 توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه اسناد و مدارک به عهده صاحب حساب می‌باشد. منظور از حساب غیرتجاری، حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به‌عنوان حساب مرتبط با فعالیت مودی ثبت نشده باشد.».

 

*اصرار مجلس بر تخصیص 170 همت برای تأدیه دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

 

بنابراین گزارش، نمایندگان در جریان بررسی بند (1) الحاقی تبصره (15) لایحه برنامه و بودجه اعاده شده از سوی شورای نگهبان نیز بر پیشنهاد قبلی خود مبنی بر اختصاص اعتبار 170 همت با 144 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه اصرار کردند.

 

به گزارش تسنیم، در نهایت در این جلسه هر سه ایراد با اصرار نمایندگان مجلس بر نظر خود برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.

 

متفکر آزاد:منتظر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بودجه ایم

 

بنابراین گزارش، مجلس هفته آینده جلسه علنی دارد که روح اله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس در این باره گفت: مجلس شورای اسلامی هفته آتی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه جلسه علنی دارد که طرح اصلاح نظام اصناف و اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار قرار دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :