موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی راه و شهر سازی

a/156074 :کد

ظهراب‌زاده اعلام کرد؛

بهره‌برداری همزمان از ۴ پروژه تکمیلی در خطوط ۳ و ۴ مترو تهران

  دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۵۰   
 تحلیل ایران -بهره‌برداری همزمان از ۴ پروژه تکمیلی در خطوط ۳ و ۴ مترو تهران

معاون فنی و مهندسی شرکت متروی‌ تهران از بهره‌برداری همزمان و آنلاین از ۴ پروژه تکمیلی در خطوط ۳ و ۴ شبکه مترو تهران به ارزش ۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران، پرویز ظهراب‌زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در خصوص اقدامات اخیر برای رفع نواقص خطوط ۳ و ۴ شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت گفت: به موازات تلاش‌های صورت گرفته جهت افتتاح ایستگاه‌های جدید و همچنین پیگیری عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو تهران، برنامه رفع نقایص خطوط هفتگانه فعلی نیز با قوت دنبال می‌شود.

 

در همین راستا، هفته جاری سیستم تخلیه آب زائد و فاضلاب ایستگاه‌های حسین آباد و اقدسیه تکمیل و وارد شبکه بهره‌برداری شد. از طرفی ۲/۵ کیلومتر مسیر زهکش تونل نیمه شمالی خط ۳ مترو در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی (از ایستگاه نوبنیاد تا بعد از ایستگاه حسین آباد) کامل گردید و در نهایت بزرگترین سیستم اطفا حریق پایانه‌های مترویی کشور در پایانه زیرزمینی اکباتان که مربوط به خط ۴ مترو می‌شود، افتتاح شد.

 

ظهراب‌زاده، شروع برخی از این پروژه‌های تکمیلی را در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و افزود: با تأمین اعتبارات لازم، پروژه‌های تکمیلی خطوط مترو به مرور زمان در حال انجام هستند؛ به طور مثال فقط برای پروژه تأمین سیستم آتش نشانی پایانه مترویی اکباتان، مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد تومان هزینه شد که البته با توجه به ارزش بالای ناوگان حمل و نقلی مستقر در این پایانه، الزامی و ضروری بود.

 

پروژه احداث مسیر زهکش تونل نیمه شمالی خط ۳ مترو در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی هم ۱۷ میلیارد تومان هزینه در برداشت که ظرف یک سال به ثمر نشست.

 

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران، هزینه صورت گرفته برای تکمیل سیستم تخلیه آب زائد و فاضلاب دو ایستگاه حسین آباد و اقدسیه را در مجموع ۱۴ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این دو طرح ضروری نیز از اوایل آبان ماه آغاز و ظرف مدت زمان کمتر از ۵ ماه به بهره‌برداری رسید.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :