موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی راه و مسکن

a/156090 :کد

قیمت مسکن افزایش یافت

افزایش قیمت مسکن با توجه به رشد نرخ ارز در بازار

  دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۹:۲۷
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -افزایش قیمت مسکن با توجه به رشد نرخ ارز در بازار

یک کارشناس مسکن گفت: هم‌اکنون بازار مسکن در رکود تورمی قرار دارد که با توجه به افزایش قیمت ارز در بازار، به مرور زمان این رشد قیمت در بازار مسکن تاثیر خواهد داشت.

به گزارش تحلیل ایران ، فرشید ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن در گفت‌وگو با تحلیل ایران با بیان اینکه مردم به راحتی می‌توانند از سامانه خودنویس به راحتی کد رهگیری دریافت کنند و نیازی به پرداخت پول به املاکی‌ها نیست، گفت: مردم بدون ارجاع به املاکی‌ها به راحتی و به صورت رایگان توان دریافت کد رهگیری را خواهند داشت اما در گذشته باید هزینه بالایی پرداخت می‌شد تا می‌توانستن این کد را دریافت کنند؛ هم‌اکنون این ضعف در معامله پرداخت رفع شده است.

 

این کارشناس حوزه مسکن در خصوص حضور چینی‌ها در کشور تاکید کرد: کشور نیازمند سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران است؛ همچنین چندین بار حضور پیمانکاران چینی در کشور از سوی مقام مسؤولان وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد.

 

وی افزود: در حوزه ساخت و ساز نیازمند سرمایه و تکنولوژی چینی‌ها در کشور هستیم؛ زیرا دولت در بحث تولید ۴ میلیون واحد مسکونی ابهاماتی ایجاد شده که الویت با پیمانکاران داخلی خواهد بود اما اگر پیمانکار داخلی با قیمت پیشنهادی دولت پای کار نیاید، دولت باید از پیمانکاران و مکانیزم‌های بین‌المللی استفاده کند.

 

این مسؤول تاکید کرد: دولت براساس تکلیفی که دارد باید برای تحقق به وعده خود از تمامی مکانیزم‌های موجود بهره‌مند شود.

 

ایلاتی تصریح کرد: بازار مسکن هم‌اکنون در رکود تورمی به سر می‌برد؛ خرید و فروشی در این بازار رخ نمی‌دهد. با توجه به رشد قیمت دلار در بازار مسکن قطعاً در بازار مسکن تأثیراتی خواهد داشت.

                               

کد رهگیری     مسکن     چینی            


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :