موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی جامعه

a/156141 :کد

حوادث در صدر اخبار نشست

تلخ و شیرین‌های سال ۱۴۰۲ در استان سمنان

  چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۴:۳۱
تعداد بازدید : ۹۲   
 تحلیل ایران -تلخ و شیرین‌های سال ۱۴۰۲ در استان سمنان

سمنان- در آخرین روزهای سال تلاش داریم تا به مهمترین تحولات و اتفاقات رخ داده در سال ۱۴۰۲ در استان سمنان بپردازیم.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر ۱۴۰۲ سالی پر از اتفاقات تلخ و شیرین در استان سمنان بود که تلاش داریم به رسم سنوات قبل در گزارشی به مهمترین و گزیده‌ای از این اتفاقات نگاهی بیاندازیم. آن هم سالی که اخبار حوادث متأسفانه در صدر اخبار پربازدید خبرگزاری مهر استان سمنان قرار گرفته است.

 

اما همه حوادث سال ۱۴۰۲ در استان سمنان هم تلخ نبودند در این سال شاهد تحولات چشمگیری به لحاظ صنعتی، نهضت ملی مسکن، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، انتخابات و راهپیمایی پرشور مردم، سفر مقامات کشوری به استان سمنان و ده‌ها رویداد دیگر نیز بودیم که البته همه آنها در یک گزارش نمی‌گنجد در نتیجه تلاش می‌کنیم که به برخی مهمترین این اتفاقات اشاره‌ای گذرا داشته باشیم.

 

فروردین و کرونا

 

سال ۱۴۰۲ با موجی از بیماری کرونا آغاز شد تا جایی که بیست و ششم فروردین ماه دامغان حتی در وضعیت قرمز کرونایی نیز قرار گرفت و گرمسار و سرخه نیز در شرایط نارنجی و یا همان هشدار جدی قرار گرفتند هر چند با رعایت مردم و به مرور شاهد کاسته شدن از شدت شیوع کرونا در استان بودیم تا جایی که کم کم با فرار رسیدن نیمه اردیبهشت کرونا از استان رخت بر بست.

 

در همان روزهای پایانی فروردین ماه بود که معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست به میامی سفر کرد و بالاخره خبر رسمی ایمن سازی کریدور میان دشت برای تردد یوزپلنگ آسیایی این گونه نادر جانوری که در سال‌های اخیر جمعیت خود را در شرایط فوق بحرانی می بیند، اعلام شد طرحی که از سال ۹۵ پیگیری آن انجام شده بود اما هیچ وقت به نتیجه نرسید و حالا به همت مدیران دولت سیزدهم شاهد هستیم که بخشی از کار اجرایی شده است.

 

در روزهای پایانی فروردین امسال همچنین حضور باشکوه مردم استان سمنان در راهپیمایی روز قدس را نیز شاهد بودیم که نشان داد مردم ما یک بار دیگر در میدان‌ها حضور چشم گیر دارند. مشارکتی که البته در رویدادهای دیگری مانند حمایت از مردم غزه، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم تداوم داشت.

 

تلخ و شیرین‌های سال ۱۴۰۲ در استان سمنان/ حوادث در صدر اخبار نشست 

 

دامغانی‌ها در صدر اخبار اردیبهشت

 

اردیبهشت نوبت دامغانی‌ها بود که بیشترین میزان اخبار پربازدید خبرگزاری مهر استان سمنان را به خود اختصاص دهند در اردیبهشت ۱۴۰۲ قتل مرد ۶۰ ساله دامغانی در خیابان قمر بنی هاشم (ع)، انتخاب عصاری به عنوان شهردار دامغان، حادثه آمادگاه سپاه دامغان که به جان باختن دو جوان دامغانی انجامید از جمله حوادث و اخبار مهم این ماه بودند.

 

همچنین در اردیبهشت ماه تخریب باغ سراب از بناهای قدیمی شاهرود، کتک زدن دانش‌آموز توسط معلم در سمنان نیز در محافل عمومی سر و صدای زیادی به پا کرد در این ماه همچنین پیکر شهید خانی از شهدای دفاع مقدس نیز به خانه برگشت و سمنان میزبان طرح یاریگران زندگی با هدف کمک به معتادان بهبود یافته شد.

 

در خرداد ماه نیز اخبار زیادی مورد توجه مردم استان سمنان قرار گرفت که شاید یکی از پربازدید ترین آنها دستگیری تعدادی از کارکنان شهرداری و فرمانداری شاهرود به دلیل فساد مالی و خودکشی زهرا برناکی ورزشکار پا را آسیایی دامغانی بود همچنین سند مالکیت دروازه ارگ سمنان به نام میراث فرهنگی نیز در این ماه رقم خورد.

 

خرداد و محرم

 

قتل مرد ۴۰ ساله گرمساری توسط همسرش با همدستی یک مرد دیگر هم از خبرهای پر بازدید خرداد ماه بود در این ماه همچنین شاهد وقوع سیلاب در مجن بودیم و محسن رضایی معاون رئیس جمهور نیز به استان سفر کرد. شخم زدن جنگل ثبت جهانی ابر برای گندم کاری نیز از جمله پر بازدید ترین گزارش‌های تولیدی خبرگزاری مهر استان سمنان در خردادماه محسوب می‌شود.

 

آئین عزاداری محرم، پویش عظیم پرچم حسینی و رویدادهایی مانند شیرخوارگان حسینی از رویدادهای برجسته تیرماه ۱۴۰۲ بودند در این ماه همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به استان سمنان سفر کرد. در تیرماه بود که دو کارمند دیگر شهرداری شاهرود نیز به دلیل فساد مالی دستگیر شدند. در این ماه همچنین یک قلاده یوز در میامی به دلیل تصادف تلف شد.

 

تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده در مهدیشهر و گردهمایی بزرگ حجاب و عفاف در سمنان و شاهرود از جمله دیگر رویدادهای تیرماه سال جاری در استان سمنان بود که بیشترین بازدیدها را نیز در بین اخبار تولیدی خبرگزاری مهر استان سمنان داشت. در تیرماه همچنین شاهد رویداد بزرگ غدیر و جشن‌های کیلومتری در استان بودیم.

 

همایش سه ساله‌های حسینی و گردهمایی ۴۰۰ نفر از دختران دهه هشتادی سمنان با محور ترویج شعائر اسلامی و دینی به خصوص حجاب و عفاف و همچنین کاروان «رهسپاران عصر ظهور» با هدف کمک به مناطق محروم از جمله اخبار پربازدید مرداد ماه سال جاری بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :