موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی مرغ و گوشت

a/156201 :کد

عرضه بیش از ۳۳ تن گوشت قرمز در بهمن‌ماه امسال

عرضه بیش از ۳۳ تن گوشت قرمز در بهمن‌ماه امسال

  جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ — ۲۳:۳۳
تعداد بازدید : ۴۱   
 تحلیل ایران -عرضه بیش از ۳۳ تن گوشت قرمز در بهمن‌ماه امسال

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن (۱۴۰۲) در مجموع ۳۳.۰۹۷ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج این طرح، گوشت گاو و گوساله با ۱۷.۸۹۲ تن، ۵۴.۱ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است.

 

گوشت گوسفند و بره با ۱۲.۱۴۹ تن، بز و بزغاله با ۲.۰۶۰ تن و سایر انواع دام با ٩٩٦ تن، به‌ترتیب ۳۶.۷ درصد، ۶.۲ درصد و ٣ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ با بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ١٥ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

 

مقدار تولید گوشت در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ١٩ درصد، برای بز و بزغاله ۱۹ درصد، برای گاو و گوساله ١٣ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٠ درصد کاهش، و برای شتر و بچه‌شتر ٥٤ درصد افزایش داشته است.

 

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (دی) در حدود ١ درصد کاهش داشته است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :