موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال

a/156209 :کد

هفت زوج آقای گلی در فوتبال ایران

اسدی - مغانلو زوج جدید می‌شوند؟

  شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۰:۰۱
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -اسدی - مغانلو زوج جدید می‌شوند؟

در تاریخ فوتبال ایران تاکنون بازیکنانی بوده‌اند و که در کنار یکدیگر به عنوان مشترک آقای گلی یک فصل مسابقات دست یافته‌اند و حالا دو مهاجم سپاهان در آستانه کسب این عنوان به عنوان هستند.

به گزارش تحلیل ایران، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر و تا پایان هفته بیستم با دو بازی کمتر از سایر تیم‌های بالانشین با ۳۴ امتیاز در مکان چهارم جدول قرار گرفته است.

 

این تیم با ۳۸ گل زده بهترین خط حمله در بین سایر تیم‌های لیگ برتر را دارد و آمار تیم دوم که تراکتور باشد با زردپوشان ۱۰ گل اختلاف دارد، شاگردان «پاکو خمز» ۲۸ گل به ثمر رسانده‌اند. رضا اسدی و شهریار مغانلو دو مهاجم سپاهان در مجموع و تا به این هفته از مسابقات، ۲۰ گل برای این تیم در لیگ برتر زده‌اند. آنها رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان آقای گلی در فصل بیست و سوم دارند.

 

در تاریخ فوتبال باشگاهی در ایران بازیکنانی بوده‌اند که به طور مشترک در پایان فصل به عنوان آقای گل معرفی شده‌اند و حالا اسدی و مغانلو که هر کدام ۱۰ گل برای سپاهان به ثمر رسانده‌اند این امکان را دارند تا به سرنوشت آن نفرات دچار شوند.

 

سال ۱۳۵۰، صفر ایرانپاک و حسین کلانی از پرسپولیس هر دو با ۱۱ گل زده در جام منطقه‌ای به عنوان آقای گلی رسیدند. سال ۱۳۵۳، غلامحسین مظلومی از استقلال و عزیز اسپندار از ملوان با ۱۰ گل زده آقای گل جام تخت جمشید شدند.

 

در فصل ۷۸- ۱۳۷۷ جام آزادگان، کوروش برمک از تراکتورسازی و عبدالجلیل گل چشمه از ابومسلم با ۱۴ گل زده به عنوان آقای گلی دست یافتند. در سال ۸۰- ۱۳۷۹، علی سامره از استقلال و رضا صاحبی از ذوب آهن با ۱۴ گل زده در جام آزادگان مشترکا به عنوان آقای گلی دست پیدا کردند.

 

سال ۸۶- ۱۳۸۵، مهدی رجب زاده از ذوب آهن و «عرفان اولروم» از ابومسلم با ۱۷ گل زده تبدیل به اولین بازیکنانی شدند که در لیگ برتر مشترکا به عنوان آقای گلی در پایان فصل دست می‌یابند. سال ۸۷- ۱۳۸۶، محسن خلیلی از پرسپولیس و هادی اصغری از راه آهن با ۱۸ گل زده به این مقام رسیدند.

 

سال ۹۸- ۱۳۹۷، «کی‌روش استنلی» از سپاهان و «لوسیانو پریرا» از فولاد تبدیل به نخستین زوج خارجی فوتبال ایران شدند که به عنوان آقای گلی مشترک با ۱۶ گل زده دست یافتند و حالا مغانلو و اسدی هم این شانس را دارند تا به طور مشترک به هشتمین زوج آقای گلی در پایان فصل انتخاب شوند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :