موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی جامعه

a/156229 :کد

ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد

ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد

  شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۴۷   
 تحلیل ایران -ایستگاه مترو در تهران افتتاح شد

ایستگاه های بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو و ایستگاه تبادلی تربیت مدرس صبح امروز افتتاح شدند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، آیین افتتاح و بهره برداری ۳ ایستگاه بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو تهران به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی جدید (ایستگاه های شهران و شهرزیبا) در این خط صبح امروز -شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲- برگزار شد.

 

این مراسم در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار، با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

 

احداث ۹ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی با همکاری وزارت نیرو

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در جریان افتتاح از ایستگاه‌های مذکور اظهار داشت: عیدانه‌ای که شهرداری تهران برای مردم تدارک دید به این صورت بود که از اسفند سال گذشته که خط ۶ و ۷ تکمیل نشده بود امروز با شرکت‌های مختلف کار این ایستگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و امروز که در خدمت شما هستیم آماده بهره برداری خواهد بود.

 

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌هایی که امروز افتتاح خواهد شد، بار ترافیک را از غرب تهران کاهش می‌دهد تصریح کرد: در جهت کاهش بار ترافیک غربی شهر تهران ایستگاه‌های شهدای کن و آیت الله کاشانی در توسعه غربی به ایستگاه تبادلی تبدیل خواهد شد. 

وی افزود: همانطور که می‌بینید مردم در ایستگاه تربیت مدرس دچار مشکلاتی بودند اما با بهره‌برداری از ایستگاه تبادلی تربیت مدرس معضلات مردم در این خصوص کاهش پیدا می‌کند. 

هرمزی خاطر با اشاره به گزارشی تحت عنوان «بهار مترو» عنوان کرد: کلنگ‌زنی خط ۸ مترو هفته گذشته انجام شد، قرارداد خط ۹ قرارداد بسته شد و خط ۱۱ و ۹ سال آینده عملیات اجرایی آن را انجام خواهیم داد.

وی به اقدامات مهمی که درخصوص توسعه خطوط انجام شد اشاره کرد و گفت: توسعه شرقی و غربی خط ۴ در دستور کار بود و همچنین در بحث واگن‌ها اتفاقات خوبی را رقم زدیم. از ابتدای ورود مترو به تهران ۱۱۶۹ واگن داشته است. ما ۷۹۱ واگن را قرارداد بستیم و ۲۸۰ از منابع مالی واگن در حال انعقاد هستیم یعنی بیش از آنچه که در ۲۵ سال گذشته بوده، واگن اضافه کردیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :