موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/156233 :کد

حمایت بایدن از برکناری نتانیاهو

رئیس‌جمهور آمریکا از رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا که خواستار برکناری

  شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۴۲   
 تحلیل ایران -رئیس‌جمهور آمریکا از رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا که خواستار برکناری

رئیس‌جمهور آمریکا از رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا که خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل شده بود، تمجید کرد.

به گزارش تحلیل ایران، در بحبوحه تشدید انتقادات از سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن از انتقادات «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل حمایت کرد.

 

شومر که بلند‌پایه‌ترین مقام یهودی در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، روز پنجشنبه هفته گذشته تصریح کرد که تل‌آویو باید برای جایگزین کردن نتانیاهو انتخابات برگزار کند.

 

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، رئیس‌جمهور آمریکا بدون آن‌که صراحتاً درخواست شومر برای برگزاری انتخابات اسرائیل را تأیید کند، روز گذشته (جمعه)، از شومر برای «سخنرانی خوب» تمجید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت «فکر می‌کنم او نگرانی عمیق نه تنها خودش بلکه تعداد زیادی از آمریکاییها را ابراز کرد».

 

بنا به گزارش بی بی سی، اظهارات اخیر بایدن در جریان نشست با نخست‌وزیر ایرلند در کاخ سفید، احتمالاً شکاف میان تل‌آویو و نزدیک‌ترین متحد این رژیم یعنی واشنگتن را بیشتر خواهد کرد.

با این‌حال علیرغم آن‌که در هفته‌های اخیر اخباری از تیرگی روابط میان دولت بایدن و نتانیاهو به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی در غزه منتشر می‌شود، اما اقدام ملموسی از سوی دولت بایدن برای وادار کردن تل‌آویو برای توقف جنگ صورت نگرفته است و حتی بایدن گفته که به حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

 

ماه گذشته، بایدن، واکنش اسرائیل به عملیات «طوفان الاقصی» حماس را «فراتر از حد معمول» توصیف کرد و معاونش کامالا هریس نیز خواستار «آتش‌بس فوری» برای حداقل 6 هفته شد

اظهارات رهبر دموکرات سنای آمریکا، واکنش گسترده مقامات اسرائیلی را درپی داشت و حزب لیکود نتانیاهو گفت که سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «مورد حمایت اکثریت گسترده‌ای است» و این‌که «انتظار میرود که ومر به دولت منتخب اسرائیل احترام گذاشته نه اینکه آن را تضعیف کند».

این در حالی است که در ماههای اخیر و حتی قبل از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، بسیاری از معترضان صهیونیست، روزانه تظاهرات‌های گسترده‌ای علیه نتانیاهو برگزار می‌کردند و خواستار استعفای هرچه سریع‌تر او بودند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :