موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/156235 :کد

استقبال 87 درصدی مردم از ماه اول طرح 220 هزار

استقبال ۸۷ درصدی مردم از ماه اول طرح ۲۲۰ هزار تومانی فجرانه

  شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۴۷   
 تحلیل ایران -استقبال ۸۷ درصدی مردم از ماه اول طرح ۲۲۰ هزار تومانی فجرانه

مشاور معاون رفاهی وزیر تعاون از استقبال ۸۷ درصدی مشمولان در ماه اول فجرانه کالابرگ خبرداد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس در مورد طرح یارانه تشویقی کالابرگ فجرانه،‌ گفت: طرح فجرانه ربطی به یارانه ماهانه ندارد، و اعتبار فجرانه جدا از یارانه معیشیتی اختصاص می‌یابد.

 

وی در توضیح بیشتر گفت: مردم به فروشگاهها مراجعه می‌کنند و 11 قلم کالای خوراکی شامل شیر،‌ ماست،‌ پنیر، مرغ و تخم مرغ، روغن،‌ برنج، قند و شکر، ماکارونی، گوشت گوساله و حبوبات است را خریداری کرده و قیمت مبنای آن 523 هزار تومان بر اساس قیمتهای سال 1401 را می‌پردازند و دولت هم 220 هزار تومان می‌پردازد، چون قیمت روز این اقلام 743 هزار تومان است.

مشاور معاون امور رفاهی وزیر کار در مورد استقبال مردم از طرح فجرانه، گفت: در دوره اول فجرانه 87 درصد از مشمولان مشارکت کردند که 90 درصد از این افراد دهکهای 1تا 3 بودند از دوره ماه دوم هم 8 روز آغاز شده است.

 

 به گفته یحیوی 210 هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه پیوسته‌اند.

 

 وی در مورد این که برخی فروشگاهها کالاهایی خارج از سبد کالابرگ به مشتریان خود می‌فروشند،‌ گفت: در این دوره امکان فروش کالای متفرقه با اعتبار فجرانه وجود ندارد و این کار مسدود شده است.

 به گفته مشاور معاون رفاهی وزیر کار،‌ مردم اگر تخلفی مشاهده کردند، با شماره 124 وزارت صمت تماس بگیرند.

 

 مشاور معاون رفاه وزیر تعاون این را هم یادآور شد،‌ در ماه اول اجرای طرح فجرانه دولت 10 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرد و آورده مردم برای قیمت پایه سبد کالایی 36 هزار و 700 میلیارد تومان بود،‌ به این ترتیب 47 هزار و 100 میلیارد تومان کالای خوراکی ایرانی سر سفره مردم در 7 دهک کم درآمد قرار گرفت و این امر موجب تقاضای موثر برای کارخانه‌های ایرانی نیز شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :