موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی پوشاک

a/156261 :کد

برندهای نوظهور پوشاک قاچاق

برندهای نوظهور پوشاک قاچاق در راه ورود به بازار ایران

  یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۳۹   
 تحلیل ایران -برندهای نوظهور پوشاک قاچاق در راه ورود به بازار ایران

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک، برندهای نوظهور پوشاک قاچاق خارجی و چینی در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار ایران هستند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل فارس در خصوص وضعیت بازار پوشاک در شب عید، اشهار داشت: فعالان بازار پوشاک امسال با بی‌سابقه ترین رکود در بازار شب عید مواجه شده‌اند و این در حالی است که فعالان این حوزه هیچ گاه حتی در دوران کرونا چنین رکودی را تجربه نکرده اند.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران با اشاره به قاچاق پوشاک و معضلاتی که واردات پوشاک برای تولید کنندگان پوشاک ایجاد کرده است، افزود: متاسفانه هیچگونه برنامه مستمر و منسجمی برای مبارزه با واردات و عرضه پوشاک قاچاق وجود ندارد.

وی بیان داشت: اقدامات مقطعی در مبارزه با پوشاک قاچاق نتیجه بخش نخواهد بود و نباید برای اساس شرایط کشور اقدامات در این خصوص متوقف یا برخوردها با عرضه کنندگان کالای قاچاق ملایم تر شود بلکه مبارزه با این معضل که اثرات بسیاری منفی بر صنعت پوشاک کشور دارد باید بطور مستمر ادامه یابد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی، دهک‌های پایین جامعه خرید پوشاک را تقریبا از سبد خرید کالایی خود حذف کرده اند و دهک های بالا هم با توجه به سبک زندگی شان خیلی از پوشاک ایرانی استفاده نمی کنند. 

افتخاری اظهار داشت: براساس تجربه تقریبا دهک های 5 تا 7 خریدار پوشاک ایرانی هستند.

وی بیان داشت: با این شرایط اگرچه در آخرین روزهای پایان سال هستیم اما در بازار پوشاک هیچ نشانی از شب عید مشاهده نمی شود. انبارهای تولید کنندگان پوشاک مملو از تولیداتی است که بر روی دستشان مانده است.

افتخاری اظهار داشت: پوشاک کالایی است که براساس مد روز عرضه می شود و اگر در زمان خود فروخته نشود قیمتش کاهش می یابد و تولید کننده متضرر می شود. 

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک دارای یک میلیون اشتغال است، گفت: متاسفانه این صنعت جدی گرفته نمی‌شود در حالی که باید از سوی دولت اقداماتی برای تحریک تقاضا صورت گیرد.

عضو هیات مدیره تولید و صادرات پوشاک، گفت: با اتخاذ تصمیمات نادرست نمی توان یک صنعت را در مدار ضرر و زیان قرار داد، ما با یک عدم برنامه‌ریزی در بخش صنعت پوشاک مواجهیم که اثرات سوئی بر این صنعت دارد.

وی افزود: با ادامه این روندصنعت پوشاک دچار مشکل شده و برندهای ایرانی در معرض نابودی قرار می گیرند؛ شنیده‌ایم مالکان برندهای بین‌المللی نوظهور چینی در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار پوشاک ایران به صورت قاچاق هستند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :