موضوعات ‌مرتبط: ورزشی والیبال

a/156264 :کد

از احساس خاص در پاریس 2024 تا جنگ‌های روزانه

از احساس خاص در پاریس ۲۰۲۴ تا جنگ‌های روزانه با سرمربی تیم ملی والی

  یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۵۲   
 تحلیل ایران -از احساس خاص در پاریس ۲۰۲۴ تا جنگ‌های روزانه با سرمربی تیم ملی والی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: وضعیت فعلی رنکینگ قطعا کمکی به ما نمی‌کند و مسیر سختی خواهیم داشت. مسیری پر از جنگ های روزانه و پیروزی های کوچک و من از پتانسیل والیبال ایران اطلاع دارم.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس؛ والیبال ورلد سایت اطلاع‌رسانی فدراسیون جهانی والیبال با موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفتگویی اختصاصی داشته است.

 

در این مصاحبه سرمربی برزیلی از مصمم بودنش برای رساندن ایران به بازی‌های پاریس 2024 گفته است. گفتگوی اختصاصی والیبال وورلد (دنیای والیبال) در ادامه آمده است:

«راه‌حل موقعیت‌های پیچیده اغلب از اقدامات ساده ناشی می‌شود و این ایده یکی از شعارهای مائوریسیو پائز سرمربی تیم ملی مردان ایران است که به تازگی در تلاش برای کسب سهمیه (این تیم) آسیایی‌ برای المپیک 2024 پاریس است.

 

بهروز عطایی سال گذشته از سمت خود در هدایت تیم ملی استعفا داد و پائز 60 ساله اواخر ماه فوریه از سوی فدراسیون والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد. پائز در حال اتمام فصل باشگاهی با اپی سنتر-پودولیانی اوکراین است و با ایران بزرگترین چالش دوران مربیگری خود را آغاز خواهد کرد. این سرمربی در فرانسه تجربه بسیار زیادی در حوزه مربیگری دارد، جایی که بین سال‌های 2013 تا 2014 هدایت تیم ملی زنان این کشور را بر عهده داشت، در سال 2021 در تیم مردان دستیار بود و در کمتر از یک دهه هشت قهرمانی ملی به دست آورد و حال اولین تجربه خود را به عنوان سرمربی یک تیم ملی مردان آغاز می‌کند. او مدت‌ها به عنوان دستیار زیر نظر برخی از بهترین‌های این حرفه، مانند هموطن برزیلی‌اش برناردو برناردینیو رزنده و اسطوره فرانسوی فیلیپ بلین کار کرده است.

پائز با تیم ایران با چالش بزرگی روبرو است زیرا تلاش می‌کند تا این تیم آسیایی را برای سومین حضور متوالی در المپیک به پاریس 2024 ببرد. فعلا شانس با آنها نیست، زیرا ایرانی‌ها در حال حاضر در رده پانزدهم جدول رده بندی جهانی فدراسیون جهانی قرار دارند و هفت تیم ملی دیگر را در کنار خود دارند که همچنان برای کسب سهمیه المپیک در رقابت هستند.

 

برای حضور در بین تیم‌های ملی راه یافته به پاریس، ایرانی‌ها باید حداقل از چهار تیم مدعی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ عبور کنند و تنها 12 بازی دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال 2024 را دارند تا امتیاز لازم را کسب کنند. ساعت در ایران در حال حرکت است و کمی بیش از یک ماه قبل از شروع آماده سازی تیم برای دو ماه فشرده، در یک مصاحبه اختصاصی با والیبال وورلد، اطلاعاتی را از پائز در رابطه با برنامه‌هایش دریافت کردیم.»

 

والیبال وورلد: شما قرار است اولین تجربه مربیگری خود در تیم ملی مردان را با ایران داشته باشید. چه انگیزه‌ای شما را برای پذیرش این چالش ترغیب کرد؟ آیا معتقدید تجربیات قبلی مربیگری شما را برای آن آماده کرده است؟

 

پائز: همیشه احساس می‌کردم که سرمربیگری یک کشور نخبه والیبالی قدم منطقی بعدی در دوران حرفه‌ای من است. چالش راه‌یابی به المپیک بخشی از کار ما در حین مربیگری در این سطح است و من آن را فرصتی شگفت‌انگیز و یک امتیاز برای شرکت در این ماجراجویی می‌دانم. تجربیات گذشته من در فرانسه، ژاپن، برزیل و چالش‌های زیادی که تحت رهبری برناردو با آن مواجه شدم، باعث شد تا آنچه که امروز به عنوان یک مربی هستم، باشم و به شکل‌گیری من به عنوان یک حرفه‌ای کمک کرد. من معتقدم که تمام این تجربیات بین‌المللی به انتخاب‌ها و تصمیمات من کمک خواهد کرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :