موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/156296 :کد

سیسی:

اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

  دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ — ۰۷:۳۲
تعداد بازدید : ۹۶   
 تحلیل ایران -اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر با توجه به سیاست رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری مردم غزه به این کشور، اعلام کرد که قاهره اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها را نخواهد داد.

به گزارش تحلیل ایران، سیسی امروز یکشنبه در حاشیه یک نشست با اروپایی‌ها در قاهره تاکید کرد: مصر کوچ اجباری فلسطینی‌ها به زمین‌های خود را نمی‌پذیرد و اجازه آن را نخواهد داد.

 

سیسی همچنین در بیانیه‌ای که از سوی ریاست جمهوری مصر منتشر شده، بر لزوم شکل گیری یک آتش بس در نوار غزه تاکید کرد.

 

رژیم صهیونیستی اصرار دارد که در ادامه جنایت‌های خود علیه فلسطینی‌ها در غزه، به شهر رفح در جنوب این منطقه حمله کند تا آخرین مامن نزدیک به 1.5 میلیون غیرنظامی در آنجا را نابود کند.

 

مصر نگران است که رژیم صهیونیستی با انجام این حمله در رفح، فلسطینی‌ها را به طرز اجباری به سمت خاک مصر سوق دهد.

 

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا که به مصر سفر کرده، اعلام کرد که غزه با قحطی روبروست و باید یک آتش بس فوری در جنگ بین حماس و اسرائیل شکل بگیرد.

 

فون درلاین که به همراه 5 نفر از سران کشورهای اروپایی به مصر رفته، از یک بسته کمک مالی 7.4 میلیارد دلاری برای این کشور رونمایی کردند.

 

بیشتر بخوانید

اتحادیه اروپا برای مهار مهاجران دست به دامن مصر می‌شود

 

یک مقام ارشد کمیسیون اروپا به خبرگزاری رویترز گفت که این توافق شامل گام‌هایی برای همکاری در زمینه امنیت، همکاری ضد تروریسم و حفاظت از مرزها به ویژه مرز جنوبی مصر با سودان می‌شود.

 

وی اینطور بیان کرد که توافق شامل میلیاردها اعتبار در سال‌های آینده برای مصر و افزایش فروش انرژی است که می‌تواند به اروپا کمک کند تا از گاز روسیه دورتر شود.

 

رئیس کمیسیون اروپا همراه با سران اتریش، بلژیک، قبرس، یونان و ایتالیا پیش از مراسم امضای قرارداد با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار کردند.

 

مصر در یک بحران اقتصادی دردناک غرق شده است، با لیبی جنگ زده هم مرز است و در جوار جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و جنگ داخلی سودان قرار گرفته است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :