موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/156329 :کد

آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی

وقوع سیلاب در ۵ استان غربی کشور

  ﺳﻪشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ — ۱۹:۵۳
تعداد بازدید : ۶۰   
 تحلیل ایران -وقوع سیلاب در ۵ استان غربی کشور

هشدار قرمزی که هواشناسی برای ۵ استان خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد از چند روز قبل صادر کرده بود، انتظار بارشی شدید را پدید آورده بود.

به گزارش تحلیل ایران ابتدای هفته بود که سازمان هواشناسی برای ۵ استان خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد برای روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند هشدار قرمز صادر کرد و گوش مردم این استان‌ها و مسافران نوروزی به مقصد آن‌ها را در آستانه سال جدید تیز کرد.

 

طبق اعلام هواشناسی در این استان‌ها به‌خاطر بارندگی شدید احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گستردۀ معابر، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و تخریب سازه‌های موقت و سبک وجود دارد.

 

سامانه بارشی پنجشنبه از کشور خارج می‌شود

به گفته مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیشترین فعالیت این سامانه بارشی اواخر روز دوشنبه و روز سه‌شنبه در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، شمال فارس، غرب اصفهان و کردستان پیش‌بینی می‌شود و در ادامه نیز با بارش پراکنده و وزش باد شدید، روز پنجشنبه دوم فروردین از سمت شمال شرق کشور خارج می‌شود.

 

پلیس راهور: تا چهارشنبه برای سفر مناسب نیست

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نیز با اشاره به هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی به ویژه در استان‌های غربی کشور تا یکم فروردین، گفت: به نظر می رسد در بازه زمانی اعلام شده، شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود نداشته باشد.

امروز در آخرین روز سال بنابر پیش‌بینی‌ها سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال است و موجب بارش باران و وزش باد شدید شده است و آخرین وضعیت ۵ استان درگیر هشدار قرمز هواشناسی را بررسی می‌کنیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :