موضوعات ‌مرتبط: سیاسی ریاست جمهوری

a/156339 :کد

رئیس‌جمهور:

۱۴۰۳، سال رونق، تولید، اقتصاد و کاهش تورم خواهد بود

  چهارشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۸:۴۶
تعداد بازدید : ۴۸   
 تحلیل ایران -۱۴۰۳، سال رونق، تولید، اقتصاد و کاهش تورم خواهد بود

اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند قادر متعال و همراهی شما مردم عزیز و شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دقایق ابتدایی سال ۱۴۰۳ در پیام نوروزی خود تاکید کرد: عید نوروز و حلول سال نو را به همه هم‌میهنان عزیز تبریک عرض می‌کنم، به خصوص به خانواده‌های مکرّم شهیدان، جانبازان و ایثارگران، همچنین این عید را به همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

 

آیین‌های ملی ایرانی، اخلاقی‌ترین و پاکیزه‌ترین آیین‌های تاریخند.

وی اضافه کرد: مردم ما، قرن‌هاست که نوروز را حفظ کرده‌اند. نوروز در ایران، با آداب انسانی مثل صله رحم و مهربانی، آمیخته است. یکی از ویژگی‌های مردم عزیز ما، این است که نوروز را همراه می‌کنند با قرائت قرآن، دعا و توسل. بهار امسال هم، تقارن پیدا کرده با بهار قرآن و روزه‌داری، لذا بروز معنویت و مهربانی ملت ایران شکل ویژه‌تری دارد.

رئیسی اظهار داشت: در دعای تحویل سال از خدا می‌خواهیم که تحوّل و دگرگونی احسن را برای ما مقدر فرماید. احسن الحال. یعنی بتوانیم کاستی‌ها و ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنیم. ان‌شاالله به یُمن این تقارن و دعاها، سال جدید، سال موفقیت و سرافرازی ملت ایران در همه عرصه‌ها باشد، ان‌شاءالله.

 

وی اضافه کرد: سال 1402، سال پر فراز و نشیب و همراه با حوادث مهم، هم شیرینی‌ها و شگفتی‌هایی داشت و هم برخی اتفاقات تلخ را. اما برآیند اتفاقات سال، رشد و شکوفایی بیشتر ایران عزیز در همه بخش‌ها بود.

رئیسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، سال 1402 را سال رشد تولید و مهار تورم نام‌گذاری کردند همه تلاش دولت برای تحقق این شعار متمرکز شد.

 

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی در مجموع در سال 1402، بر اساس برآورد مرکز آمار، حداقل 6 درصد خواهد بود. الان سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای 4 درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه 90، کمتر از یک درصد بوده است.

رئیسی ادامه داد: در کنار بال رشد تولید، بال دیگر شعار سال، مهار تورم بود. شما بخاطر دارید که از ابتدای این دولت و در مقاطع مختلف، برخی از افراد، مدعی بودند که تورم 3 رقمی خواهد شد! اما امروز که من خدمت شما مردم عزیز هستم نه تنها آن پیش‌بینی‌های بدبینانه محقق نشد، برعکس، تورم، در مسیر نزولی قرار گرفت، تورم نقطه به نقطه، از حدود 55 درصد در ابتدای امسال به 35 درصد در ماه پایانی کاهش یافت و تورم کل، چیزی حدود 40 درصد خواهد بود. یعنی، در یک سال، تورم نقطه به نقطه 20 واحد درصد کمتر شده.

 

اینها نشان می‌دهد که ما با همراهی مردم و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، مسیر اصولی و درستی را برای کاهش پایدار تورم و رشد پایدار اقتصادی انتخاب کرده‌ایم.

 

وی افزود: البته مردم فهیم ما مستحضرند که این، به معنای افزایش نیافتن قیمت کالاها نبود. هنوز هم عدد تورم بالا و مردم، به خصوص قشرهای ضعیف، در فشار معیشتی هستند. اما در کنار موضوع رشد تولید و مهار تورم، وضعیت اشتغال هم سال گذشته بهبود داشت.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :