موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/156349 :کد

چین برای چهارمین سال بزرگترین دشمن آمریکا

چین برای چهارمین سال متوالی «بزرگترین دشمن» آمریکا باقی ماند

  چهارشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ — ۱۹:۱۴
تعداد بازدید : ۵۱   
 تحلیل ایران -چین برای چهارمین سال متوالی «بزرگترین دشمن» آمریکا باقی ماند

نتایج منتشر شده مرکز افکارسنجی «گالوپ» نشان داد که شهروندان آمریکا چین را بزرگترین دشمن این کشور می‌دانند.

به گزارش تحلیل ایران؛ بر اساس نظرسنجی سالانه موسسه آمریکایی «گالوپ» چین برای چهارمین سال متوالی به عنوان «بزرگترین دشمن» ایالات متحده باقی ماند. 

 

به گزارش منابع خبری، بر اساس نظرسنجی منتشر شده 41 درصد آمریکایی‌ها چین را «بزرگترین دشمن» می‌دانند و پس از آن روسیه با 26 درصد قرار دارد.

 

رتبه «مطلوب چین» در بین شهروندان آمریکایی از 15 درصد به 20 درصد در سال 2023 افزایش یافته است.

 

چین به عنوان «بزرگترین دشمن ایالات متحده» در میان پاسخ دهندگان جمهوریخواه (67٪) و برای پاسخ دهندگان دموکرات، چین در رتبه دوم (18٪) پس از روسیه (48٪) به عنوان بزرگترین دشمن این کشور قرار دارد.

این نظرسنجی تلفنی از یکم تا 20 فوریه با مشارکت 1016 بزرگسال آمریکایی در 50 ایالت آمریکا انجام شد.

اخیرا نشریه «نشنال اینترست» نوشت که چین نیروی هوایی آمریکا را شکست می‌دهد. نیروی هوایی چین 20 سال است که تلاش کرده با نیروی هوایی ایالات متحده برابری کند و اینک به رقیب واقعی برای این کشور تبدیل شده است.

از بسیاری جهات، نیروی هوایی چین قادر است آمریکایی‌ها را در نبرد بر سر تایوان با شمار بسیاری هواپیمای جنگی شکست دهد. ژنرال‌های چینی برای تسلط بر آسمان تایوان، یک جنگ هوایی ۹۶ ساعته را برنامه ریزی کرده‌اند.

امروزه نیروی هوایی آمریکا فقط ۱۹۳۲ جنگنده و ۱۴۰ هواپیمای بمب افکن دارد و هر ۱۰ نفر فقط ۶ نفر برای انجام ماموریت‌های جنگی مناسب هستند.

 سطح آمادگی خلبانان به شدت کاهش یافته است.در اوج جنگ سرد، خلبانان جنگنده به طور متوسط بیش از ۱۶۰ سورتی پرواز یا ۲۰۰ ساعت در سال پرواز می‌کردند. در سال ۲۰۲۲، خلبانان جنگنده نیروی هوایی به طور میانگین تنها ۷۴ سورتی پرواز یا ۱۲۹ ساعت در سال داشتند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :