موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال ایران

a/156369 :کد

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ ؛

رونمایی از چهره جدید تیم ملی با حریف مرموز/ قلعه‌نویی مراقب باشد

  پنجشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ — ۱۷:۰۸
تعداد بازدید : ۴۳   
 تحلیل ایران -رونمایی از چهره جدید تیم ملی با حریف مرموز/ قلعه‌نویی مراقب باشد

هر چند نخستین حریف تیم ملی فوتبال ایران در سال جدید جزو تیم های درجه یک آسیا نیست اما سوابق گذشته و پیشرفتی که ترکمن‌ها کرده‌اند می تواند برای امیر قلعه‌نویی یک غافلگیری به همراه داشته باشد.

به گزارش تحلیل ایران ، دیدار رفت تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز دوم فروردین ماه ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود تا نخستین بازی رسمی شاگردان امیر قلعه نویی در سال جدید شمسی باشد.

 

تیم ملی ایران پس از ناکامی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که با باخت مقابل قطر در نیمه نهایی به رؤیای قهرمانی پایان تلخ داد با ادامه حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت خود لیستی تقریباً متفاوت را در دعوت از بازیکنان برای دیدارهای نوروزی در مسیر راهیابی به جام جهانی ۲۰۶ رقم زده است.

 

وعده جوان‌گرایی باعث شد تا مهدی لیموچی، حسین گودرزی و محمدرضا آزادی طعم هم نشینی با سردار آزمون و مهدی طارمی و چند چهره دیگر تیم ملی را بچشند.

 

رونمایی از چهره جدید تیم ملی با حریف مرموز/ قلعه‌نویی مراقب باشد

 

ضمن اینکه بازیکنانی همچون امین حزباوی، سامان فلاح، محمد قربانی، سعید سحرخیزان و… در جمع بازیکنان نهایی حضور دارند تا در غیاب امثال احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد رویایی تازه را با قلعه نویی برای فوتبال ملی پیش ببرند.

 

رویایی که با تصمیم جدید فیفا نسبت به برگزاری جام جهانی با حضور ۴۰ تیم باعث می‌شود و هشت تیم به طور مستقیم از قاره آسیا راهی این رقابت‌ها می‌شوند.

 

تیم ملی ایران که با پیروزی مقابل هنگ کنگ و تساوی مقابل ازبکستان با چهار امتیاز در گروه مقدماتی انتخابی جام جهانی قرار گرفته است حالا باید مقابل ترکمنستان بازی کند تیمی کاملاً کم نام و نشان که بر خلاف آنچه ظاهر ساده ماجرا به نظر می‌رسد نتایج خوبی در تاریخ تقابل‌های دو تیم گرفته است.

 

ترکمن‌ها تاکنون سابقه ۲ برد مقابل ایران در بازی‌های دوستانه در سال ۷۵ را دارد که یک مورد از آن در ورزشگاه آزادی بوده است. در مجموع اما در ۸ تقابل، سه برد برای ایران و ۳ دیدار هم مساوی و دو پیروزی برای ترکمنستان رقم خورده است.

 

حالا قلعه نویی با تفکرات همیشگی اما با جوانانی تازه وارد که از آن به عنوان شیب ملایم جوان‌گرایی یاد می‌کند محکوم به پیروزی مقابل ترکمنستان است تا بتواند با آرامش بیشتر برای دور برگشت این رقابت‌ها تیمش را آماده کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :