موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/156377 :کد

اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

  پنجشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ — ۲۳:۵۱
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

سران اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود خواستار آتش‌بس فوری شدند که به آتش‌بس دائمی در غزه و آزادی اسرا منجر شود.

به گزارش تحلیل ایران، سران کشورهای اتحادیه اروپا در جلسه امروز (پنجشنبه) خود در «بروکسل» خواستار برقراری آتش‌بس فوری انساندوستانه که به یک آتش‌بس پایدار منتهی شود، شدند.

 

طبق گزارش شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه تصریح کرد «ما از تلفات بی‌سابقه غیرنظامیان و وضعیت بحرانی انسانی در نوار غزه وحشت کرده‌ایم».

 

اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر که احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح قوت گرفته است، ابراز نگرانی‌ها از وضعیت انسانی بسیار وخیم در غزه را تشدید کرده است اما اقدام ملموسی برای وادار کردن تل‌آویو به توقف جنگ انجام نداده است.

در جلسه امروز اتحادیه اروپا همچنین درباره وضعیت مردم غزه و قحطی ابراز نگرانی شد و اعلام شد «خطر قریب‌الوقوع قحطی در نوار غزه وجود دارد و بنابراین نیاز به رسیدن امدادرسانی کامل و سریع و ایمن به غزه است».

 

این اتحادیه همچنین بر لزوم آزادی اسرای اسرائیلی تأکید کرد و گفت که آتش‌بس فوری در نهایت باید به آتش‌بس دائمی و آزادی اسرا منجر شود.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم درخواست‌های بین‌المللی تأکید کرده که به حمله در رفح که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن‌جا سکنی دارند، ادامه می‌دهد.

 

اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود تأکید کرد «ما از اسرائیل می‌خواهیم که عملیات زمینی در رفح را انجام ندهد زیرا این امر، اوضاع را وخیم‌تر می‌کند».

 

سران اتحادیه اروپا همچنین خواستار «اقدامات فوری برای جلوگیری از آوارگی فلسطینیان» و تضمین جان مردم غزه شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :