موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی ازدواج

a/156481 :کد

یک زوج با دعای خیر ۴۰ تازه عروس و داماد

یک زوج با دعای خیر ۴۰ تازه عروس و داماد به خانه بخت رفتند

  پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ — ۲۰:۳۷
تعداد بازدید : ۵۱   
 تحلیل ایران -یک زوج با دعای خیر ۴۰ تازه عروس و داماد به خانه بخت رفتند

در روزهای ابتدایی سال جدید یک زوج جوان با دعای خیر ۴۰ تازه عروس و داماد زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

یه گزارش تحلیل ایران «نمی‌خواستیم خانواده‌هامون و خودمون رو به دردسر بندازیم و اول زندگی بدهکار شیم» «از اول گفتیم که نه به خانواده عروس سخت گرفته بشه نه به خانواده داماد» «تصمیم گرفتیم مراسم ازدواج‌مون خیلی ساده برگزار بشه» «خونه و ماشین و درآمد مهم نبود برامون، بیشتر حیا و عفت و اخلاق اولویت‌مون بود»؛ این بخشی از حرف ۴۰ زوج جوانی است که مراسم و جشن ازدواج پر زرق و برق را انتخاب نکردند و تصمیم گرفتند با ازدواج آسان زودتر بر سر زندگی مشترکشان بروند.

 

۷ فروردین در غرفه ازدواج آسان نمایشگاه بین‌المللی قرآن همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم عقد یک زوج جوان با هدف ترویج ازدواج آسان به واسطه احیاگران سنت نبوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. از ۴۰ تازه عروس و تازه داماد هم برای حضور در این غرفه دعوت شد. در انتهای مراسم هم کیک ۱۵۰ کیلویی توسط زوجین برش زده شد و بین مردم توزیع شد.

 

«احیاگران سنت نبوی» فعالیت خود را از اول تیر ۱۳۹۹ آغاز کرد و تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷۵ مورد از معارفه‌های این مجموعه به مرحله عقد و ازدواج رسید.

 

احیاگران سنت نبوی از حدود ۱۲۰ نفر نیروی جهادی متخصص که ۴۰ نفر از آن‌ها دکترای معارف، روانشناس و مشاوره دارند، با ۱۰ شعبه در تهران توسط خیرین دغدغه‌مند که نگران ازدواج جوانان هستند، راه اندازی شده است.

 

به گفته معاون وزارت ورزش و جوانان وحید یامین پور مشاوره و سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه ازدواج جوانان فعالیت دارند، «رشد ۸۰ درصدی داشته است.» و از مهر ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۲، ۳۴۰ مرکز مشاوره خانواده که ۱۰۰۰ روانشناس و مشاوره خانواده در این دوسال در آنها فعالیت داشتند، تاسیس شد.

بنا بر آخرین آمار سازمان ثبت احوال، حدود ۱۱ میلیون نفر در سن متعارف ازدواج قرار دارند یا از این سن گذشته‌اند، اما هرگز ازدواج نکرده‌اند. به گفته کارشناسان حوزه ازدواج، بسیاری از جوانان یکی از دلایل تن ندادن به مسئولیت‌های زندگی مشترک را هزینه‌های سرسام‌آور مراسم عقد و عروسی و.. شروع این زندگی بدانند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :