موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی اقتصاد

a/156486 :کد

مشارکت مردم در تولید در گرو رفع گلوگاه‌ها

مشارکت مردم در تولید در گرو رفع گلوگاه‌ها و ایجاد زیرساخت توسط دولت

  جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ — ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -مشارکت مردم در تولید در گرو رفع گلوگاه‌ها و ایجاد زیرساخت توسط دولت

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران تولید فرآیندی است که رونق و جهش آن بستگی به وجود زیرساخت‌هایی دارد که باید توسط دولت برای مشارکت بیشتر مردم در تولید فراهم شود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس در خصوص الزامات تحقق شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارک مردم»، اظهار داشت: تولید یک فرآیند است و این فرآیند یک سری حلقه ها و بازوهایی دارد که باید به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا رونق و یا جهش در تولید اتفاق بیفتد.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران در ادامه با اشاره به ابزارهای مورد نیاز تولید، بیان داشت: تولید و جهش آن با مشارکت مردم نیازمند فراهم سازی زیرساخت هایی که این زیرساخت ها باید توسط دولت برای مشارکت بیشتر مردم فراهم شود.

 

وی افزود: یکی از ابزارهای تولید انرژی است لذا مساله تامین انرژِی برای اینکه چرخ کارخانه های تولیدی از حرکت نایستد حائز اهمیت است بنابراین دولت ها باید توجه داشته باشند تا با برنامه ریزی دقیق انرژی مورد نیاز (برق و گاز) واحدهای تولیدی را فراهم سازند تا واحدهای تولیدی درطول سال با مشکل تامین انرژی مواجه نشوند.

افتخاری با اشاره به مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، بیان داشت: متاسفانه اغلب بانک ها سه الی چهار ماه از سال را تسهیلات نمی پردازند و از طرفی نوسانات نرخ ارز موجب می شود تا تولید کنندگان و سرمایه گذاران نتوانند به درستی برنامه ریزی داشته باشند لذا باید به موضوع سرمایه در گردش واحدهای تولید توجه داشت و شرایطی را فراهم ساخت تا دغدغه تولید کنندگان در این بخش مرتفع شود.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی که یکی از چالش های تولید کنندگان به شمار می رود گلوگاه های که حاکمیت ایجاد می کند، گفت: با تصمیمات و بخشنامه های خلق الساعه تولید کنندگان دائما در معرض اتفاقات غیرمنتظره قرار می گیرند و نمی توانند بصورت دقیق و منسجم برنامه ریزی کنند. تولید کنندگان در تامین مواد اولیه و ارز مورد نیاز اغلب با مشکلاتی مواجه می شوند که این مشکلات بعضا باعث وقفه در تولید و عدم برنامه ریزی منسجم می شود لذا ضروری است تصمیم گیران در حاکمیت و دولت از اتخاذ تصمیماتی که باعث بروز چنین مشکلاتی در امر تولید می شود اجتناب کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران، بیان داشت: برای جهش تولید باید بازار مصرف را گسترش داد بنابراین اگر دولت نمی تواند ظرفیت بازار داخلی را افزایش دهد باید زمینه صادرات و توسعه بازارهای صادراتی را فراهم ساخت.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران، اظهار داشت: پرداخت مشوق های صادراتی و کاهش تعرفه های صادراتی و برگزاری نمایشگاه ها برای معرفی کالاهای ایرانی در سایر کشورها از جمله اقداماتی است که دولت توسط آن می تواند قدرت رقابت در بازارهای بین المللی را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان افزایش دهد.

وی افزود: توجه دولت به فراهم سازی زیرساخت ها در امر تولید باعث می شود تا تولید کنندگان به مسیر خود با قدرت بیشتر ادامه دهند و علاقمندی به سرمایه گذاری در بخش های تولیدی افزایش یابد. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :