موضوعات ‌مرتبط: فناوری علم و فناوری

a/156505 :کد

افزایش سرعت زمین، باعث کند شدن زمان خواهد شد

افزایش سرعت زمین، باعث کند شدن زمان خواهد شد

  شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ — ۱۹:۲۱
تعداد بازدید : ۵۳   
 تحلیل ایران -افزایش سرعت زمین، باعث کند شدن زمان خواهد شد

دانشمندان اعلام کردند سرعت چرخش زمین در حال افزایش است و این اتفاق احتمالا یک ثانیه از ساعت جهانی کم خواهد کرد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایندیپندنت، افزایش چرخش زمین روی زمان تاثیر می گذارد و برای یک ثانیه باعث کاهش آن می‌شود. این کاهش برای ماهواره‌ها، تراکنش‌های مالی، سیستم عامل‌ها دردسر ساز است.این اتفاق به این دلیل افزایش چرخش زمین رخ می دهد به این معنی که چرخش کامل سیاره ما دقیقاً 24 ساعت طول نمی‌کشد.
 
مطالعه‌ منتشر شده در مجله نیچر نشان داد که ممکن است در سال ۲۰۲۹ مجبور شویم از ساعت‌ها یک ثانیه کم کنیم. این پدیده ثانیه کبیسه منفی نام دارد.
 
جودا لوین، فیزیکدان بخش زمان و فرکانس مؤسسه ملی استاندارد و فناوری، می‌گویند زمین برای هزاران سا در حال کند شدن بود که این سرعت در هر زمان متفاوت است.کند شدن بیشتر به دلیل اثر جزر و مد است که در اثر کشش ماه ایجاد می‌شود.
 
حدود ۵۵ سال پیش ساعت‌های اتمی به عنوان استانداردهای زمان پذیرفته شدند که مانند ساعت نجومی با کند شدن سرعت زمین کند نمی‌شوند.زمانهای نجومی و اتمی مطابقت نداشتند اما زمان نجومی هر روز 2.5 میلی ثانیه از زمان اتمی عقب‌تر بود.از سال 1972، زمان‌سنج‌های بین‌المللی تصمیم گرفتند یک «ثانیه کبیسه» در ژوئن یا دسامبر برای زمان نجومی اضافه کنند تا به زمان اتمی برسند که زمان جهانی هماهنگ یا UTC نامیده می‌شود.ثانیه کبیسه می‌تواند برای وب‌سایت‌ها، سیستم‌عامل‌ها، تراکنش‌های مالی، خطوط هوایی و ماهواره‌ها دردسرساز باشد.بین سال های 1972 تا 2016، با کاهش سرعت زمین، 27 ثانیه کبیسه جداگانه اضافه شد. اما سرعت کند شدن در حال کاهش بود.
 
اما دانشمندان گفتند در سال 2016 یا 2017 ، کاهش سرعت به حدی کم شد که زمین واقعاً در حال افزایش سرعت بود.آنها افزودند زمین در حال افزایش سرعت است زیرا هسته مایع داغ آن یعنی یک توپ بزرگ از مایع مذاب به روش های غیرقابل پیش بینی عمل می کند.این اتفاق اکنون حدود 50 سال است که باعث افزایش سرعت شده، اما ذوب سریع یخ در قطب ها از سال 1990 این اثر را پنهان کرده است. در سال 2022، زمان‌سنج‌های جهان تصمیم گرفتند که از دهه 2030 استانداردهای درج یا حذف یک ثانیه کبیسه را تغییر دهند و احتمال آن را بسیار کمتر کنند. شرکت‌های فناوری مانند گوگل و آمازون راه‌حل‌های خود را با اضافه کردن تدریجی کسری از ثانیه در طول یک روز کامل، ارائه کردند.حالا سیستم‌های کامپیوتری باید با چالش پیچیده‌تر ثانیه‌های کبیسه منفی روبه‌رو شوند؛ زیرا تمام این سیستم‌ها برای اضافه‌کردن یک ثانیه کبیسه طراحی شده‌اند، نه کم‌کردن آن.
                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :