موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی جامعه

a/156526 :کد

همزمان با روز جمهوری اسلامی؛

آیین تکریم پرچم با حضور سفیران خارجی در تهران برگزار شد

  یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ — ۱۸:۰۰
تعداد بازدید : ۴۱   
 تحلیل ایران -آیین تکریم پرچم با حضور سفیران خارجی در تهران برگزار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه در مراسم تکریم پرچم گفت: مردم از ۱۲ فروردین ۵۸ برای حفظ و سربلندی نظام اسلامی پای کار هستند.

به گزارش تحلیل ایران؛ دهمین آئین تکریم پرچم به‌مناسبت روز بزرگداشت جمهوری اسلامی ایران امروز دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک روز بزرگداشت جمهوری اسلامی ایران گفت: اهتزاز عزت‌مندانه پرچم ایران مرهون رهبری الهی امام خمینی درایت و تدبیر جانشین ایشان آیت الله خامنه‌ای و فداکاری شهیدان، جانبازان، آزادگان و ملت ایران است؛ ملتی که با ۴ دهه قبل با حضور خود توانستند در بیست و دوم بهمن ماه ۵۷ نظام شاهنشاهی را شکست داده و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

 

وی ادامه داد: دقیقاً ۵۰ روز پس از این افتخار بزرگ بار دیگر ملت ایران پای صندوق‌های رأی آمدند و با انتخاب خود جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظام قانونی برآمده از انقلاب برگزیدند.

 

کنعانی افزود: از ۱۲ فروردین ۵۸ تاکنون مردم با حضور خود در عرصه‌های مختلف، نقش مؤثری در حفظ و سربلندی این نظام مقدس داشته‌اند و صفحات درخشانی از افتخارات ملت ایران را قم زده‌اند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دستاوردهای مدیریت دیپلماسی کشور در سال ۱۴۰۲ گفت: سالی که گذشت در حوزه ارتباط با کشورها ومجامع و سازمان‌های بین‌المللی سال پرباری برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود در ۱۴۰۳ نیز ما آمادگی گسترش روابط خود با دیگر نهادها و کشورهای جامعه جهانی را مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل داریم.

 

وی بیان داشت: خصوصاً در شرایط امروز که شاهد رخ دادن اتفاقات تلخ در فلسطین هستیم، همکاری و تعامل میان کشورها برای توقف ماشین جنگ رژیم صهیونی بیش از پیش احساس می‌شود.

 

 

جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته برای حمایت از مستضعفان، با دشمنان بشریت جنگیده است

 

ضرغامی نیز در این مراسم گفت: مشابه تعبیر قرآن در آیات ۲۴ و ۲۵ سوره مبارکه ابراهیم، جمهوری اسلامی مانند شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های آن در زمین هستند و شاخه‌های گسترده آن امروز مرزهای جدیدی به روی جهانیان گشوده است. در همین راستا اکنون جبهه جدید معنوی به نام جبهه مقاومت با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در دنیا شکل گرفته که معادلات سنتی نظام بین‌الملل را دستخوش تغییرات کرده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :