موضوعات ‌مرتبط: فناوری علم و فناوری

a/156562 :کد

توسط استارت اپ آمریکایی؛

هواپیمای بی سرنشین و مافوق صوت رونمایی شد

  ﺳﻪشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۸:۲۸
تعداد بازدید : ۴۷   
 تحلیل ایران -هواپیمای بی سرنشین و مافوق صوت رونمایی شد

هواپیمای بی سرنشین و مافوق صوت رونمایی شد.

به گزارش تحلیل ایران  به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به گفته شرکت سازنده این هواپیما گامی در جهت دستیابی به هدف طولانی مدت ساخت نخستین هواپیمای چندبار مصرف مافوق صوت است.

 

Quarterhorse Mk1 نخستین هواپیمای هرمئوس خواهد بود که در آسمان پرواز خواهد کرد. قرار است پروازهای آزمایشی با هدف تست توانایی های آن برای بلندشدن از زمین و فرود با سرعت بالا در مقر «ادواردز ایرفورس» در اواخر ۲۰۲۴ میلادی انجام شود.

 

این شرکت با واحد نوآوری دفاعی(DIU)همکاری می کند تا قابلیت های هواپیمای پر سرعت را با کمک نمونه اولیه آن نشان دهد. همچنین هرمئوس اعلام کرده سال گذشته در همین راستا قراردادی چندساله با DIU امضا کرده است.

 

جدیدترین هواپیمای شرکت Mk1 نام دارد که دومین نسخه ٖQuarterhorse است. این هواپیما یک پلتفرم تست با سرعت بالا است که شرکت برای دستیابی به اهدافش جهت نمایش قابلیت های پرواز نزدیک مافوق صوت تا ۲۰۲۶ میلادی، آن را توسعه داده است.

 

Mk1 در کارخانه هرمئوس در آتلانتا رونمایی شده است. این شرکت تست های زمینی نسخه قدیمی تر هواپیما(Quarterhorse Mk0) را سال گذشته انجام داده است. Mk1 نخستین هواپیمای هرمئوس است که در آسمان پرواز خواهد کرد.

 

ای جی پیلیکا بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی هرمئوس در پلتفرم ایکس جزئیاتی در این باره را منتشر کرد. او نوشت: ما این هواپیما را از صفر تا ۱۰۰ طی ۲۰۴ روز طراحی کردیم و ساختیم. این درحالی است که مدت زمان استاندراد برای این فرایند حدود ۱۴۰۰ روز یا ۳.۵ سال است.

 

شرکت سازنده تصمیم دارد دو نمونه اولیه از هواپیمای مافوق صوت را بسازد که یکی از آنها پهپادی به نام Darkhorse است که چند ماموریت را انجام می دهد و برای تامین نیازهای دفاعی به کار می رود. نمونه دیگر یک هواپیمای مسافری است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :