موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی جامعه

a/156564 :کد

سفرها هنوز ادامه دارد

۳۷۰ میلیون تردد برای سفرهای نوروزی

  ﺳﻪشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۵۲   
 تحلیل ایران -۳۷۰ میلیون تردد برای سفرهای نوروزی

ایام تعطیلات نوروزی اگر چه رو به پایان است و تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیون تردد ثبت شده اما همچنان سفرها ادامه دارد و بسیاری از افراد نیمه دوم ماه را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

به گزارش تحلیل ایران آخرین روزهای تعطیلات سال نو سپری می‌شود و مسافران نوروزی در حال برگشتن به شهرهای مبدا هستند. دو هفته تعطیلی عید فرصت مناسبی برای سفرهای طولانی مدت بود اما خیلی از افراد هم هستند که نیم نگاهی به تقویم انداخته و زمان‌های دیگری را برای سفرهای چهار و پنج روزه انتخاب کرده‌اند تا از بازه شلوغ سفرهای نوروزی گذر کرده باشند.

 

تا کنون آمار مختلفی از سفرهای نوروزی ثبت شده است. علیرضا فخاری استاندار تهران با اشاره به اجرای طرح خدمت‌رسانی نوروز ۱۴۰۳ از کاهشی بودن آمار تصادفات جرحی و منجر به مرگ این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از میزان ترددها در محورهای مواصلاتی استان از آغاز طرح خدمت‌رسانی نوروزی ۱۴۰۳ تا پایان روز نهم فروردین ماه در مجموع ۴۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۳۷۰ تردد توسط دستگاه‌های تردد شمار استان به ثبت رسیده است.

 

فخاری تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری و درون شهری استان تهران را از ابتدای طرح تا کنون، ۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: به تفکیک در حوزه تصادفات برون شهری ۹ نفر و در تصادفات درون شهری ۲۳ نفر جان باخته‌اند که این تعداد در بخش برون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد و در بخش درون شهری ۴۵ درصد کاهش داشته است.

 

البته این آمار تنها برای تهران است و آمار در سطح کشور بیشتر است. به گفته پلیس راهور فراجا ۷۴۰ نفر متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

 

سفرها نسبت به اوایل فروردین ۱۵ درصد افزایش داشته است

 

سید کمال هادیان فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی هم درباره سفرهای نوروزی و میزان ترددهای استانی توضیح داد: بیش از ۳۷۰ میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا کنون در جاده‌های سراسر کشور ثبت شده که بیشترین آن مربوط به محورهای مازندران، گیلان، قم، شیراز، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور به ثبت رسیده است.

 

به گفته هادیان فر، بیش از ۶۰ درصد سفرهای نوروزی بین استانی بوده است‌.

 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان از ناوگان عمومی کشور استفاده کردند که بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان جاده‌ای و اتوبوس‌ها جابه‌جا شده‌اند.

 

هادیان فر گفت: ۹۹۴ هزار نفر از هموطنان برای سفرهای نوروزی از قطار استفاده کردند که شهر مشهد اولین مقصد بوده است.

 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پس از اتوبوس بیشترین تمایل استفاده از شناورهای دریایی بوده و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شناورها برای سفر یا به صورت تفریحی استفاده کرده‌اند.

 

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۳۸۷ هزار نشست و برخاست هوایی در ۵۶ فرودگاه کشور ثبت شده و بیش از ۳۸۰ هزار مسافر نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) جابه‌جا شدند.

 

هادیان فر یادآور شد: میزان استفاده از ناوگان هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سفرها در ۴ روز گذشته نسبت به اوایل فروردین ماه ۱۵ درصد افزایش یافته و شرایط جوی و شروع ماه رمضان موجب شده بود سفرها اوایل فروردین نسبت به مدت مشابه ۴ درصد کاهش یابد.

 

در سفرهای استانی خیلی از افراد در مراکز اقامتی آموزش و پرورش پذیرش شده و اقامت داشتند. در این باره هم مهدی نیک فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان تاکنون یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۰۷ نفر روز در کل کشور در مراکز اقامتی آموزش و پرورش پذیرش شده‌اند، گفت: استان فارس با ۱۶۸ هزار و ۳۸۳ نفر روز پذیرش، همچنان بیشترین اسکان نوروزی فرهنگیان را از آن خود کرده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :