موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست خارجی

a/156625 :کد

نجفی:

پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی مقتدرانه و مبتنی بر حکم

  پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۶:۰۰
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی مقتدرانه و مبتنی بر حکم

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، کاملا مقتدرانه و مبتنی بر حکمت و درایت بوده و حتماً آن رژیم را از جنایات خود پشیمان خواهد کرد.

به گزارش تحلیل ایران رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) ۱۵ فروردین در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران در تهران، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را نقض آشکار بسیاری از اصول و قواعد مسلم حقوق بین‌الملل خواند که باید توسط همه دولت‌های مسؤول به صراحت و به شدیدترین لحن ممکن محکوم شود.

 

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در این نشست ویژه که در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد، اظهار داشت: بلافاصله بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران موضوع را به اطلاع دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت ملل متحد رساند و خواستار تشکیل نشست فوری آن شورا برای رسیدگی به موضوع شد.

 

وی با بیان اینکه در نشست ذیربط شورای امنیت سازمان ملل که عصر روز گذشته در نیویورک برگزار شد، اکثریت اعضای شورا ضمن تأکید بر اهمیت اصل بنیادین نقض ناپذیری اماکن دیپلماتیک، حمله یاد شده را محکوم کردند. همچنین، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه نیز در گزارش خود به نشست شورای امنیت، تصریح کرد که مصونیت اماکن و پرسنل دیپلماتیک و کنسولی باید در همه موارد رعایت شود و حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عضو باید مطابق با قوانین بین المللی محترم شمرده شود. همچنین قبل از برگزاری نشست شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل نیز با تأکید مجدد بر اصل رعایت مصونیت اماکن و افراد دیپلماتیک و کنسولی در همه موارد، حمله مذکور را محکوم کرده بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :