موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست جامعه

a/156651 :کد

گزارش هواشناسی؛

پیش بینی رگبار باران و آبگرفتگی/ توصیه به کشاورزان

  پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ — ۲۱:۱۸
تعداد بازدید : ۴۲   
 تحلیل ایران -پیش بینی رگبار باران و آبگرفتگی/ توصیه به کشاورزان

سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی کرمان و شرق استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی کرده است.

به گزارش تحلیل ایران ، روز پنجشنبه در کرمان بارش‌های سنگینی به شکل نقطه‌ای آغاز می‌شود و در مناطقی ازاستان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، جنوب شرق لرستان، جنوب یزد بارش‌ها از شدت کمتری رخ خواهد داد.

 

گستره بارش‌ها روز جمعه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، را در بر می‌گیردو در استان گلستان وزش باد شدید رخ خواهد داد.

 

اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

 

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

                               

بارش     بارش باران     بارش تگرگ            


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :