موضوعات ‌مرتبط: سیاسی سیاست داخلی

a/156730 :کد

سرلشکر سلامی

سپاه مصداق "أشدا علی‌الکفار رحماءبینهم" است

  دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۵:۳۹
تعداد بازدید : ۴۶   
 تحلیل ایران -سپاه مصداق "أشدا علی‌الکفار رحماءبینهم" است

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه مجمع کسانی است که در آیه آخر سوره فتح به آن اشاره شده است، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى ال

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تسنیم، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دومین جشنواره قرآنی نور سپاه پاسداران که به میزبانی نیروی هوافضا برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه شهیدان جلوه‌های زمینی آیات آسمانی قرآن هستند، تصریح کرد: همه آن‌ها تجسم انسانی آیه‌های قرآن هستند مخصوصاً برادر عزیزمان سردار زاهدی که واقعاً یک شخصیت قرآنی کامل بود.

 

فرمانده کل سپاه همچنین به برخی خصوصیات قرآنی سردار زاهدی اشاره کرد و گفت: سردار زاهدی یک شخصیت قرآنی کامل بود. هر فرصتی که به دست می‌آورد یک قرآن کوچک داشت و چه در هواپیما یا خودرو با قرآن خلوت می‌کرد. اهل ذکر بود و حتی وقتی که قرآن نداشت، غالباً ذکر می‌گفت.

 

سردار سلامی ضمن آرزوی فتح قریب برای امت اسلام اظهار داشت: از خداوند بزرگ آرزو دارم که به برکت این نفس‌های مطمئن، قلب‌های با اطمینان، ایمان‌های کامل و انسان‌های فداکار وعده‌ای که خداوند بر نصرت مإمنان، فتح قریب و یسیر به مسلمانان و مؤمنان داده است را به‌زودی محقق کند و و زمین بار دیگر شامل نزول هزاران ملائکه باشد تا مظلومان و مسلمانان از اسارت طواغیت و شر فتنه‌های سخت به فضل الهی نجات پیدا کنند.

 

خصوصیات سپاه و اهل ایمان در قرآن

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) در توصیف شخصیت قرآنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آیه زیبایی از قرآن فرمودند که: «لَا تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ».

 

او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، سپاه را مخاطب و مصداق این آیه شریفه دانستند که آیه 108 از سوره توبه است که سپاه مانند مسجدی است که سرشت، ذات و خلقت آن بر تقوای الهی بنا نهاده شده است. این چنین جایگاه و مسجدی به اقامه نماز و عبادت خداوند شایسته‌تر است.

 

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در اینجا مردانی وجود دارند که پاکیزگی را دوست دارند و خداوند هم پاکیزگان را دوست دارد. قرآن سیمای یک سپاه الهی و آسمانی را در آیات متعددی برشماری کرده وعلاوه بر این آیه، آیات دیگری نیز وجود دارد که شخصیت و هویت الهی، ایمانی و انقلابی سپاه را به زیبایی نشان می‌دهد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :