موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/156753 :کد

شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل نسل‌

شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل نسل‌کشی در غزه

  دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ — ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۴۲   
 تحلیل ایران -شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل نسل‌کشی در غزه

دیوان بین المللی دادگستری امروز دوشنبه برای بررسی شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل نسل‌کشی در نوار غزه تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از روسیا الیوم، جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری امروز دوشنبه برای بررسی شکایت نیکاراگوئه از دولت آلمان به اتهام تسهیل نسلی‌کشی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تشکیل می‌شود.

 

نیکاراگوئه ضمن طرح این اتهام از قضات دیوان بین المللی دادگستری خواسته است تا اقدامات اضطراری را برای وادار کردن برلین به توقف تأمین سلاح و سایر اشکال حمایتی از اسرائیل انجام دهند.

 

دولت آلمان به این اتهام واکنش نشان داده و «سباستین فیشر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان پیش از جلسات استماع دیوان بین المللی دادگستری که قرار است امروز دوشنبه برگزار شود، به خبرنگاران گفت: ما اتهامات مطرح شده از سوی نیکاراگوئه را رد می‌کنیم.

 

وی افزود: آلمان کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی و حقوق بشردوستانه بین المللی را نقض نکرده است و این موضوع را به طور کامل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح خواهد کرد.

 

قرار است که نیکاراگوئه امروز شکایت خود را در دیوان بین الملی دادگستری در لاهه مطرح کند و آلمان نیز روز بعد به آن پاسخ خواهد داد.

 

در پرونده ۴۳ صفحه‌ای ارائه شده به دادگاه، نیکاراگوئه تاکید کرده است که آلمان کنوانسیون امضا شده در ۱۹۴۸ در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی را که در پی هولوکاست منعقد شد، نقض کرده است.

 

در دادخواست نیکاراگوئه آمده است: آلمان با ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل و توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA)، نسل‌کشی را در نوار غزه تسهیل می‌کند. اقدامات حمایتی آلمان از اسرائیل حتی ناامیدکننده‌تر است، چرا که برلین از برقراری رابطه ویژه با تل آویو خبر داده که می‌تواند تقویت‌کننده رویکرد مجرمانه اسرائیل باشد.

 

نیکاراگوئه همچنین از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است حکم اولیه موسوم به «اقدامات موقت» را برای توقف ارسال کمک‌های آلمان به اسرائیل صادر کند و صدور چنین حکمی توسط دادگاه با تجوه به در خطر بودن جان صدها هزار نفر در نوار غزه، «ضروری و فوری» است.

 

دولت نیکاراگوئه از زمان حمایت سازمان‌های مقاومت فلسطینی از انقلاب ساندینیستا در سال ۱۹۷۹ در این کشور، پیوندهای تاریخی مستحکم با مقاومت فلسطین دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :