موضوعات ‌مرتبط: سیاسی قضایی

a/156766 :کد

جنگ شناختی و امنیت روانی دغدغه مشترک اژه‌ای

جنگ شناختی و امنیت روانی دغدغه مشترک اژه‌ای و اصحاب رسانه

  ﺳﻪشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۵:۴۷
تعداد بازدید : ۴۵   
 تحلیل ایران -جنگ شناختی و امنیت روانی دغدغه مشترک اژه‌ای و اصحاب رسانه

رییس قوه قضاییه گفت: امروز وضعیت امنیت روانی جامعه خوب نیست؛ این امنیت را چه کسی به هم می‌زند؟ آیا در همه این موارد دشمنان دخیل هستند؟ آیا همه این موارد از ناحیه یک طیف خاص صورت می‌گیرد؟

به گزارش تحلیل ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در ادامه نشست‌های هم‌اندیشی مستمر خود با اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و نخبگانی، شب گذشته با جمعی از مدیران مسؤول رسانه‌های کشور دیدار و به مدت حدود سه ساعت، سخنان و دغدغه‌های آنان را استماع کرد.

 

رییس قوه قضاییه طی سخنانی در این مراسم، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این محفل به گرد هم نشسته‌ایم تا نقد و نقادی کنیم و دلسوزانه و خیرخواهانه نواقص و کاستی‌ها را برطرف سازیم؛ من شخصاً از شنیدن نقدها خوشحال می‌شوم و آن‌ها را در راستای رفع نواقص و کاستی‌ها به کار می‌بندم. البته قدر مسلم چنانچه بخواهیم فارغ از نقدها و کاستی‌ها، از نقاط قوت نظام بگوییم، سخن و مطلب برای گفتن و نوشتن بسیار بیشتر از نقدهاست.

 

قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم

 

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم؛ ما ادعا نداریم که در تراز نظام در همه بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌ایم، لذا خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌دانیم.

 

رییس عدلیه گفت: اختلاف نظر و اختلاف سلیقه همواره بوده و هست و خواهد بود؛ مهم آن است که علی‌رغم این اختلاف نظرات و اختلاف سلیقه‌ها بتوانیم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم و این اختلافات سبب سو استفاده دشمنان نشود. گاهی مشکلی برای فردی پیش می‌آید که اگر چه همفکر من نیست، اما هم‌وطن من است و دوستدار نظام است؛ در اینجا باید به او کمک کنیم تا بر مشکلش غلبه کند نه اینکه، چون همفکر و هم‌جناح من نیست، خدای‌ناکرده بر مشکلش بیفزاییم و یا از مشکل او احساس شعف کنیم.

 

قاضی‌القضات تصریح کرد: آیا احساس نمی‌کنید که در کشور بد اخلاقی وجود دارد و در خیلی از مواقع، خودی‌ها را ناراحت می‌کنیم و در خیلی از موارد چیزهایی را می‌نویسیم و می‌گوئیم که سبب رنجش دوستان و خوشحالی دشمنان می‌شود؛ چگونه باید این نقیصه را رفع کنیم؟ نباید از اینکه امروز شایعه یا مطلبی در قبال فردی منتشر شد و آبروی او ریخت خوشحال باشیم.

 

رییس قوه قضاییه بیان داشت: مشی من آن است که وقتی مطلبی را در رسانه‌ای می‌بینم و نسبت به آن، نظری مثبت و یا منفی دارم با مسئول مربوطه در آن رسانه تماس می‌گیرم؛ در مقطعی در رسانه‌ای، مطلبی در مورد من کار شده بود که در آن مطلب به جز یک مورد، بقیه موارد ناصحیح بود و آن یک مورد هم که صحیح بود، عبارت بود از نام و نام‌خانوادگی من، که در ابتدای مطلب درج شده بود؛ من همین موضوع را طی تماسی با مسؤول مربوطه در رسانه مزبور در میان گذاشتم. القصه، مقصودم از بیان این مطلب آن بود که در مواقعی، نه بخشی، بلکه سرتاسر مطلبی که در یک رسانه کار می‌شود، خالی از صحت و درستی است؛ قطعاً این امر با اصول روزنامه‌نگاری و اصول حرفه‌ای خبر در تضاد است.

 

رییس دستگاه قضا افزود: بعضاً مطلب یا خبری به نقل از فردی منتشر می‌شود که با کنکاش و مداقه در اصل ماجرا، پی می‌بریم که نحوه تنظیم خبر و مطلب مزبور به گونه‌ای بوده است که مقاصد و یا اغراض تنظیم‌کننده و منتشرکننده خبر، به نقل از فردِ مورد اشاره، بیان و عرضه شده است؛ این امر، اصلاً مطلوب و حرفه‌ای نیست که ما حرف خودمان را از زبان دیگری مطرح کنیم و در این راستا، به صداقت و امانتداری در انتقال کلام پایبند نباشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز وضعیت امنیت روانی جامعه خوب نیست؛ این امنیت را چه کسی به هم می‌زند؟ این امنیت از کدام ناحیه به هم می‌خورد؟ آیا در همه این موارد دشمنان دخیل هستند؟ آیا همه این موارد از ناحیه یک طیف خاص صورت می‌گیرد؟ بدون تردید در وهله نخست باید رفع عیوب و نواقص را از خودمان شروع کنیم و همگان به حفظ و تقویت امنیت روانی جامعه یاری رسانیم. در خیلی از مواقع خود ما از طریق رسانه‌ها و تریبون‌هایی که در اختیار داریم امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنیم لذا در این زمینه باید بسیار مراقب بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :