موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/156924 :کد

ایروانی:

هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم

  دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۶:۰۸
تعداد بازدید : ۴۹   
 تحلیل ایران -هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم

هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم، تصریح کرد: اگر ایالات متحده عملیات نظامی علیه ایران، شهروندان یا امنیت و منافع آن را آغاز کند، جمهوری اسلامی از حق ذاتی خود برای پاسخگویی استفاده کرده.

ایروانی: هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با بیان اینکه هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم، تصریح کرد: اگر ایالات متحده عملیات نظامی علیه ایران، شهروندان یا امنیت و منافع آن را آغاز کند، جمهوری اسلامی از حق ذاتی خود برای پاسخگویی متناسب استفاده خواهد بود .

 

به گزارش تحلیل ایران  امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد یکشنبه ۲۶ فروردین به وقت محلی و در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره: «وضعیت خاورمیانه» طی سخنانی گفت: از آن دسته از اعضای شورای امنیت که حملات نظامی رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه را محکوم کرده و حق ذاتی ایران برای پاسخ به چنین حملات وحشتناکی را به رسمیت شناختند، قدردانی می‌کنم. 

 

وی افزود: همانطور که در مکاتبه دیشب اطلاع دادیم، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با موشک و پهپاد به اهداف نظامی اسرائیل حمله کردند. این اقدام در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی به ویژه حملات نظامی این رژیم در یک آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، که برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد بود، صورت پذیرفت.

 

ایروانی ادامه داد: عملیات جمهوری اسلامی ایران کاملاً در راستای اعمال حق ذاتی ما برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد ذکر شده و توسط حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، انجام شد. 

وی تصریح کرد: پاسخ ما لازم و متناسب بود. این اقدام همچنین به صورت دقیق و تنها اهداف نظامی را مورد اصابت قرار داد تا احتمال تشدید تنش به حداقل برسد و از آسیب غیرنظامیان جلوگیری شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :