موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/156953 :کد

معادله جدید ایران برای رژیم صهیونیستی

معادله جدیدی که ایران برای رژیم صهیونیستی ترسیم کرد

  ﺳﻪشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ — ۰۵:۴۹
تعداد بازدید : ۳۷   
 تحلیل ایران -معادله جدیدی که ایران برای رژیم صهیونیستی ترسیم کرد

معادله جدیدی که با عملیات «وعده صادق»‌ بوجود آمد به خوبی این موضوع را به صهیونیست‌ها دیکته می‌کند که آنان از ذیل یک دولت تروریستی مایشاء و افسارگسیخته خارج شده و در برابر هر اقدام تروریستی با حمله است

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس  در برابر هر اقدام تروریستی با حمله و تنبیه مستقیم ایران روبرو خواهند شد.

عملیات «وعده صادق»‌ که در آن حریم هوایی رژیم صهیونیستی در وسعتی قابل توجه در سیطره موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت، حاوی چند پیام بود اما یک پیام قدرتمند و مستحکم در فضای پسا وعده صادق بوجود آمد که مرکز ثقل و عظیمت این عملیات بود که مبحث آستانه عمل و حساسیت بازدارندگی ایران را دچار معادله جدیدی کرد. 

«سرلشکر حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران این معادله جدید میان ایران و رژیم صهیونیستی را اینچنین مطرح کرد:‌ « ما تصمیم گرفتیم یک معادله جدید بسازیم و از این به بعد اگر رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای از جهان به منافع ما، دارایی‌های ما، شخصیت‌های ما و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد و عملیات «وعده صادق» نمونه برجسته و کاملاً واضحی از این معادله جدید است. »

ارسال این پیام به رژیم اشغالگر قدس و همپیمانانش تا حدی روشن و آشکار بوده که «قیس قریشی»، تحلیلگر بی بی سی فارسی در توضیح آن بیان کرد:‌ «ایران با تراکم موشک و گیج کردن سامانه پدافند موشکی چه برای ناوهای آمریکایی و چه سیستم دفاعی اسرائیل می‌توان ضربه بیشتری بزند. برای ایران امروز آسیب مطرح نبود. بحث این پیام بود که من اراده نبرد مستقیم دارم. به نظر می رسد ما وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که اسرائیل دست به عصاتر راه خواهد رفت.»

کارشناس بی بی سی فارسی در برابر این ادعا که عملیات وعده صادق ناموفق بوده، ادامه داد:‌«اگر حتی یک پهپاد در صحرای نقب می‌نشست این پیام را می‌رساند که از این به بعد منافع ایران در هر کجای منطقه تهدید شود، ‌اراده حمله مستقیم به اسرائیل را دارد. بحث ایران رساندن پیامی برای سطح بازدارندگی امنیتی‌اش بود. ایران می‌گوید در منطقه و ایران منافع‌ام،‌ فرماندهانم،‌ متخصصینم، تعدی به آن‌ها صورت گیرد به طور مستقیم با اسرائیل برخورد خواهم کرد.»

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :