موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آب و هوا

a/157024 :کد

سیل در 3 استان؛

از رکوردشکنی باران بهاری تا جهاد امدادگران

  پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ — ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۳۱   
 تحلیل ایران -از رکوردشکنی باران بهاری تا جهاد امدادگران

موج جدید بارشی در چند روز گذشته منجر به طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق کشور شده که وزیر کشور، استانداران و نیروهای امدادی با حضور در مناطق سیل‌زده نسبت به پیگیری مشکلات است

بهرگزارش تحلیل ایران مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در رابطه با میزان بارش باران در این استان گفت که براساس داده‌های دریافتی، چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک ۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان ۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان ۱۴۳، بانست ۱۷۵ و بریس ۱۱۷ میلی‌متر بارندگی را به خود دیدند.

وی ادامه داد که از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران نیز گزارش شد.

 

قطع راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در جنوب سیستان‌ و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان عصر روز گذشته 29 فروردین 1403 از قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب این استان بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب خبر داد.

 

همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت که راه ارتباطی ۲۰ روستای حوزه شهرستان‌های سراوان، مهرستان، سیب و سوران و گلشن در اثر بارندگی های سیل آسای اخیر مسدود شده است.

 

وی افزود: علاوه بر محورهای فوق ،محور گلشن، سراوان، مهرستان، ایرانشهر، گشت، سراوان و محورهای فرعی سوران، پسکوه و مهرستان، سوران تا اطلاع ثانوی مسدود است.

کشت سورگوم و ماش، ۵ واحد مرغداری با ۸۰ هزار قطعه مرغ و جوجه، بیش از ۶۰۰ بندسار و ۱۰ آب بند آسیب جدی وارد کرد.

 

همچنین مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت که بر اثر شرایط جوی حاکم در سطح استان تا این لحظه، ۱۲۳ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف شبکه توزیع برق این منطقه دچار خسارت و تخریب شده است.

 

فرماندار زرآباد نیز تاکید کرد که از روز 28 فروردین‌ماه، تمامی خطوط ارتباطی در زرآباد از شب گذشته قطع است و خسارت بسیار سنگینی به زیرساخت‌های شهری و روستایی، مزارع کشاورزی و راه‌ها وارد آمده، برق شهر و روستا قطع و 4 پل محور بندینی زرآباد تخریب شده است.

اما رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت که از ابتدای وقوع سیلاب در بلوچستان برق ۴۴۵ روستا دچار خاموشی شد، که با تلاش پرسنل صنعت برق در حال حاضر برق ۲۱۷ روستا پایدار شده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :