موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی کنکور

a/157258 :کد

قولنج کنکور را بشکنید

قولنج کنکور را بشکنید

  پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ — ۰۸:۵۶
تعداد بازدید : ۲۳   
 تحلیل ایران -قولنج کنکور را بشکنید

امروز روز موعود است و داوطلبان کنکور پس از مدت‌ها تلاش و زحمت به نقطه پایانی خود می‌رسند و امشب، آخرین شب استرس‌ها و بی‌قراری‌هایشان است، حس و حال داوطلبان از این شب پایانی را جویا شدیم.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، «به دوستان و اطرافیانم قول داده بودم به نکات ریزی که روی برگه‌های رنگی رنگی دیوار چسبانده‌ام توجه نکنم اما به یک باره طبق روال هر روز به سمت برگه‌ها می‌روم تا در آخرین روز و ساعت‌ها نیم نگاهی به آنها بیندازم.

 

پس از چند دقیقه نگاه کردن به برگه‌ها استرس تمام وجودم را فرا می‌گیرد، در کنار تمام استرس‌ها و فشار‌های روانی که تا الان داشتم نشخوار‌های ذهنی هم به سمتم هجوم آورده‌اند، احساس می‌کنم تمام زحمت‌هایی که کشیده‌ام هیچ نتیجه‌ای ندارد و حس می‌کنم هرآنچه که خوانده‌ام را فراموش کردم، آشوبی نامفهوم تمام وجودم را دربر گرفته است.»

 

امشب ایستگاه آخر کنکوری‌ها است و این واگویه‌های یکی از داوطلبان کنکوری است که فردا باید در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت کند.

کارشناسان و مشاوران آموزشی می‌گویند که مهم نیست تا الان چه کردی و کجای کار هستی، امشب را فقط تفریح کن و خوش باش، گوشی همراهت را کنار بگذار و سپس یک فیلم کمدی ببین و فقط بخند، با خانواده شام بخور و پس از آن دورهم به تعریف خاطرات خوش گذشته بپردازید و هر چه فکر و خیال کنکور داری از ذهنت خارج کن.

زهرا طهرانی یکی از داوطلبان کنکور می‌گوید:‌ آرزوی من این است که رشته برق را به صورت علمی و دانشگاهی در دانشگاه بگذرانم و مدرکم را بگیرم اما اگر هم قبول نشوم برایم جدی نیست چرا که پدرم کارهای تاسیساتی می‌کند و من تا اندازه زیادی مهارت تجربی در این رشته و کاربرد آن در بخش‌های خانگی و حتی صنعتی دارم.

وی می‌افزاید: تخصص و مهارت آموزی نیاز جوانان است، تحصیلات عالی و دانشگاهی تنها بخشی از آینده ما را تشکیل می‌دهد که اگر نباشد نیز ضربه بزرگی به آینده شغلی نمی‌زند بلکه یادگیری حرفه یا یک تخصص مهم‌تر است چرا که راحت‌تر وارد بازار اشتغال می شویم.

نگار هاشمی داوطلبی که برای بار دوم کنکور می‌دهد، می‌گوید: قطعا استرس اولین کنکور را ندارم اما برای این کنکور برعکس کنکور‌ قبلی تمام تلاشم را کرده‌ام. سال گذشته رتبه‌ای که می‌خواستم را به دست نیاوردم اما امسال روزی 14 ساعت درس خواندم تا به نتیجه دلخواهم برسم.

وی ادامه می‌دهد: امروز روز خانه ماندن و درس خواندن نیست، چرا که با این موارد مغز انسان بیشتر احساس ناکافی بودن می‌کند.

داوطلب دیگری می‌گوید: هميشه سعی کرده‌ام با خودم روراست باشم، امسال برای کنکور زیاد درس نخواندم چرا که به صورت آزمایشی کنکور می‌دهم و بیشتر تمرکز ذهنم را روی امتحانات نهایی گذاشتم.

امید رستگار داوطلب کنکوری دیگری است که درباره حس‌ و حال دقیقه نودی خود می‌گوید: همین الان برایم بسیار سخت است که بخواهم با شما به گفت ‌و گو بپردازم. اما به خودم افتخار می‌کنم چرا که تمام تلاشم را کردم تا به نتیجه برسم. قطعا نتیجه به خود آدم بستگی دارد. من روزی ۸تا ۱۰ ساعت درس خواندم و به امید خدا به نتیجه دلخواه می‌رسم. امسال سال سختی برای من و داوطلبان دیگر بود و به امید خدا ما به نتیجه دلخواهمان خواهیم رسید.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :